Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 18., szerda

Mese almás

Ugyan mi mással is kezdhetném a receptjeimet,mint a Mese almással! Ez a recept végig öröklődik a családunkban, már a dédmamám is ezt sütötte. Én életemben először ezt a sütit ettem és azt mondtam rá: "Sümpinte":-)-amikor már tudtam beszélni. Ez a kifejezés már szlogenné vált nálunk.

Mese almás

Fél kg lisztet, 1 csomag sütőport, csipet sót, 20dkg cukrot és egy egész tojást 15dkg zsírral vagy vajjal (zsírral jobb!) és 2 dl tejföllel jól összegyúrunk.
A tészta egyik felét kinyújtjuk és kizsírozott, kilisztezett tepsibe nyomkodjuk.Erre megy  a töltelék: kb. 1 kg almát meghámozunk,kicsumázunk és lereszelünk, hozzákeverünk ízlés szerinti cukrot és fahéjat, majd jól elkeverjük. Az almás tölteléket egyenletesen rátesszük a tésztára. Majd a tészta másik felét is elnyújtjuk és betakarjuk vele  a tölteléket. Tojássárgájával megkenjük és villával megszúrkáljuk. Előmelegített sütőben kb.45 perc alatt világosbarnára megsütjük. Miután kihűlt felszeleteljük és vaníliás porcukorral meghintjük.

Én általában jó vastagra csinálom a tölteléket,hisz pont az a lényeg benne:-) Bármilyen alkalomra kiváló, laktató, isteni finom és mennyei illatú sütemény! A családunk nagy kedvence!


Megjegyzés: a tölteléket fahéj nélkül kevés citrom levével és reszelt citromhéjjal is elkészíthetjük,így világos marad.
Jó étvágyat!
Kiegészítés:a töltelékhez 10 db nagyobb méretű gála almát lereszelünk,1 nagy púpozott ek.őrölt fahéjast és 20 ek kristálycukrot keverünk hozzá!
mese almás karácsonyi verzió

1 megjegyzés:

  1. Imádjuk ezt a mese almást:):):) Nálunk sűrűn készül. Régen soha nem dinszteltem meg az almát, nem tudom miért, de újabban ez lett a menő. Valamikor rétesalmából készítettük. Régóta nem láttam rétesalmát!

    VálaszTörlés