Keresés ebben a blogban

2010. december 18., szombat

Karácsonyi karamellás gesztenyetorta rumos meggyel

A tavaly októberi Nők Lapja Konyhában leltem rá egy receptre,amit én egy kicsit felturbóztam különböző extrákkal.Így született meg ez a pompás torta.
Holnap érkeznek az első karácsonyi vendégeink,nekik készült.Előre szólok,hogy nem kell sütni!!!
Az előírtnál dupla anyagból dolgoztam,mert keveselltem a hozzávalók mennyiségét.
Aki nem akar sokat fáradni a karácsonyi desszerttel,annak előszeretettem ajánlom ezt a receptet! Alexának üzenem: ez a torta is afféle francia életérzést varázsol az ünnepekre!:-)Megjegyeztem..:-)


Karácsonyi karamellás gesztenyetorta rumos meggyel

Ahogyan én készítettem: 
Hozzávalók a tésztához:  40 dkg darált háztartási keksz, 25 dkg Rama, 4 evőkanál kakaópor, 2 evőkanál szőlőcukor és annyi víz,hogy jól gyúrható legyen.

A krémhez: 20 dkg cukor, 2-3 dl forró
 víz, 50 dkg mascarpone, 50 dkg gesztenyemassza.

A mázhoz: 4 dl főzőtejszín, 4 dkg vaja és 20 dkg étcsoki.

A díszítéshez: rum,magozott meggy, mézeskalács csillag és mandulahasábok.

A tészta hozzávalóit jól gyúrható masszává állítom össze és egy piteforma aljába nyomkodom,úgy ,hogy peremet is készítek neki.Ezután 10-15 percig  a fagyasztóban dermesztem.
A krémhez a cukrot karamellizálom ,majd a forró vízzel sziruppá főzöm és kihűtöm.(én kitettem az ablakba hűlni:-) )A mascarponét egy tálban kikeverem és a kihűlt karamellt apránként kanállal hozzáadom,közben kóstolgatom,hogy elég édes-e.Én nem használtam fel az összes karamellt.Ezután hozzáadom a gesztenyemasszát és elektromos habverővel szép krémesre összekeverem. Isteni finom krém lesz!A krémet egyenletesen belesimítom a tésztával kibélelt formába és 10 percre a hűtőbe teszem . Közben a tejszínt felforrósítom és hozzáadom a kockákra tört csokit és vajat,és felolvasztom,majd kevergetve kihűtöm az egészet. Amikor kihűlt a máz,egyenletesen kanállal rácsurgatom/kenem a krémre.Előzőleg rumba áztatott meggyel körbepakolom  a torta tetejét,egy mézeskalács csillagot teszek a közepére és körben mandulahasábokkal szórom meg.Mehet egy éjszakára  a hűtőbe. Másnap szeletelem!

Jó étvágyat!










Karácsonyi asztalunk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése