Keresés ebben a blogban

2011. február 3., csütörtök

Almával és túróval töltött pitetorta

Ez aztán az igazi téli gondűző csemege!
Lapult még  a fagyasztóban "anyós-féle" házi túró,a  kamrában alma,és még karácsonyról maradék maroknyi dió.Az ötletet pedig a Kiskegyed Konyhája februári száma adta.Változtatásom: dupla adag töltelékkel készítettem,dióval szórtam meg és a leírásán is variáltam.
Isteni finom és szerintem bárki el tudja készíteni!


Hozzávalók a tésztához: 5 dkg étkezési keményítő, 10 dkg liszt, 1 tojás, 5 dkg cukor, 7,5 dkg Rama.
A töltelékhez: 50 dkg alma, 50 dkg házi túró, 4 tojás, 20 dkg cukor, 4 evőkanál étkezési keményítő, 1 citrom reszelt héja és leve.
Tetejére: darabos dió.

A tészta hozzávalóit könnyű linzerhez hasonló tésztává gyúrom össze és 30 percre a hűtőbe teszem.
Közben az almákat meghámozzuk,négybe vágjuk,magházát eltávolítjuk és felszeleteljük.Én egy kis citromlével meglocsoltam,így nem barnult be.A töltelékhez a túrót villával összetörjük és elkeverjük a tojások sárgájával, a cukorral,a keményítővel,a citrom reszelt héjával és levével. A tojások fehérjét kemény habbá verjük és lazán beleforgatjuk a túrós masszába. Enyhén lisztezett deszkán nagy kör lappá nyújtjuk a tésztát és vajazott kapcsos tortaformába tesszük úgy,hogy pereme is legyen.Erre halmozzuk körben az almaszeleteket és ráöntjük a túrós masszát is.A végén megszórjuk dióval.A túró szépen meg fog sülni,a keményítőtől pedig nem lesz folyós, afféle lágyabb tészta állagú lesz és nagyon könnyen lehet majd szeletelni!A tésztaszéleket  a töltelékre hajtottam így szépen belesült.
Előmelegített sütőben -gázsütő 1-2 fokozatán kb. 45 percig sütjük.Tűpróbával ellenőrizzük,hogy jól átsült-e.
Langyosan és hidegen is egyaránt nagyon finom!

Jó étvágyat!







3 megjegyzés:

  1. Kedves Kriszta!
    Online vacsoracsatát indítok, lenne kedved benevezni? Kérlek nézz be hozzám....

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, és jól hangzik a recept is.

    VálaszTörlés