Keresés ebben a blogban

2011. április 23., szombat

Húsvéti sütemények-3 recept

Ahogyan azt beharangoztam,3 húsvéti süti recept jön most.A kosárka receptet a Blikk Nők Konyhában találtam,de én tejszínhab helyett cukortojásokkal díszítettem.Néhol kicsit barnább lett,de az ízén ez sem rontott:-)

A rózsa süti receptjét pedig itt találtam: www.izmorzsak.blogspot.com  .Török desszertnek van írva,eredeti neve: Sziruppal öntözött vörös rózsa. Nagyon jó kis oldal!Nézzetek be hozzá,megéri!
Nos én úgy alakítottam,hogy a 13 darab helyett nekem 10 darab rózsa jött ki belőle,és bíborvörös ételfestéket használtam,így lett szép lilás színű.Ezt a sütit ajánlom Anyák napjára!

A gesztenyés tekercs receptjét pedig valamelyik Meglepetés -ban olvastam,fogalmam sincs mikor,csak egy kitépett újságpapír oldal emlékeztet rá.Kicsit variáltam rajta.Hát ez isteni finom ám!És nem kell sütni!Gyorsan elkészül!Még nem késő a locsolkodóknak készíteni,ha valaki még nem tudja mivel kínálja őket!

Jöjjenek a receptek sorban:
Ezekkel a fotókkal kívánok Minden Kedves Olvasómnak Nagyon Kellemes Húsvétot!

Húsvéti kosárkák


Hozzávalók:
A tésztához:
- 20 dkg liszt
- 1 kiskanál sütőpor
- 10 dkg vaj
- csipet só
- 1 evőkanál porcukor
- 3 evőkanál víz
A töltelékhez:
- 1 cs.vaníliás pudingpor
- 5 dkg porcukor
- 5 dl tej
- 2 tojás
A formákhoz:
-vaj
-liszt
A díszítéshez.
- 20 db színes cukortojás
és 20 db kosárka forma

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és 30 percig a hűtőben pihentetjük. A pudingot elkészítjük a porcukorral és a tejjel. Amíg forró,a 2 tojást hozzáadjuk. Gyakori kevergetés mellett kihűtjük. A tésztát 3 mm vékonyra nyújtjuk és 6 cm-s köröket szúrunk ki belőle. Kivajazott,kilisztezett kosárkaformákba egyengetjük mindegyik tésztakorongot. Előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük. Ha kicsit hűlt,kiszedjük a formából és rácson hűtjük tovább. Ekkor már feldíszíthetjük cukortojásokkal.Ha teljesen kihűlt,tegyük be hűtőbe tálalásig!
Díszíthetjük tejszínhabbal és pirított szeletelt mandulával is.

Jó étvágyat!




Sziruppal öntözött rózsák


Hozzávalók:
A tésztához:
- 1 pohár ( 2,5 dl) liszt
- fél pohár búzadara
- 0,4 dl étolaj
- 0,4 dl natúr joghurt
- 6 dkg puha margarin
- fél csomag sütőpor
- 1 doboz ételszínezék-piros vagy bíborvörös-én ezt használtam

A sziruphoz:
- 1,5 pohár cukor
- 1,5 pohár víz
- fél citrom leve

Közepébe:
- hántolt mogyoró

A tészta hozzávalóit jól összegyúrjuk és hűtőbe tesszük. A szirup hozzávalóit egy lábasban összekeverjük és gyakori kevergetés mellett felforraljuk,majd forrás után 5 percig főzzük. Vízfürdőbe állítva szobahőmérsékletűre hűtjük. A tésztát kb. 2 mm vékonyságúra nyújtjuk és 6 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval korongokat vágunk belőle.A korongokat egymás után rendezzük úgy,hogy kicsit érintkezzen a másikkal-lásd a fotókon lentebb! Az első korong közepére sorban egymás alá mogyoródarabokat teszünk és innen indulva szorosan feltekerjük virággá.
duplarózsát fogunk kapni. A duplarózsákat középen éles késsel szétvágjuk és szirmaikat kicsit legömbölyítjük,majd talpukra állítva egymástól távol egy sütőpapíros tepsibe helyezzük őket. Előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük,majd ezután mindegyiket egy tálcára szedjük és a sziruppal megöntözzük-2-3szor- 1órát hagyhatjuk őket a szirupban "fürdeni2,dagadni. Hűtőben tároljuk fogyasztásig!

Jó étvágyat!








Gesztenyés tekercs



Hozzávalók:
A tésztához:
- 50 dkg gesztenyepüré
- 20 dkg darált keksz
- 16 dkg puha vaj
-annyi tej,hogy gyúrható massza legyen
A krémhez:
- 15 dkg puha vaj
- 12 dkg porcukor
- 1 fél narancs leve
Tetejére:
-kakaópor

A tészta hozzávalóit kézzel jól összegyúrjuk. A krém hozzávalóit elkeverjük,csomómentesre!
A tésztát 2 sütőpapír között elnyújtjuk,majd a  felső sütőpapírt eltávolítjuk és a krémet egyenletesen elkenjük a tésztán.A sütőpapír segítségével mindkét oldalt feltekerjük,hogy középen találkozzanak.
Tetejét kakaóporral megszórjuk és hűtőben pihentetjük. Később szeleteljük és tálaljuk!
Nagyon finom!

Jó étvágyat!


4 megjegyzés:

  1. Kriszta!
    Gyönyörű sütemények,nagyon mutatósak!:-)
    Boldog húsvétot Neked és a családodnak!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!Nektek is Boldog Húsvétot!

    VálaszTörlés
  3. Ez Igen!!! nagyon szép!!!!Boldog Húsvétot!!!!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm!Kellemes Húsvétot!

    VálaszTörlés