Keresés ebben a blogban

2011. november 22., kedd

Sokmagvas pogácsa

Most már ez a No.1.a pogácsák között,ami nagy szám nekem,mert nem vagyok egy pogácsa fun. Nagyon sok receptkönyvem van,mondhatni rengeteg,s az egyikben néztem ki ezt a receptet már évekkel ezelőtt.
A konkrét könyv címe: Négy évszak házi süteményei. Van ebben a könyvben egy : Kókonpityere nevű nyári édesség is,aminek nevén mindig jókat kacagunk,s ezzel,vagy hasonló furcsaságokkal időnként igyekszem borzolni az ismerősök kedéjét :) Majd egyszer ezt is elkészítem!

Azért most egy nagyon is egyszerű nevű pogácsa következik.Nagyon könnyű elkészíteni,s hiába élesztős tészta,nem kell megijedni,a kefirben szebben és könnyebben,de tutira megkel az a  "fránya" élesztő.

a szépen megkelt tészta


Én laposabb pogácsákat készítettem,lett is bőven belőle.


Sokmagvas pogácsa

Hozzávalók:

- 1 kg sima liszt
- 40 dkg burgonya
- 30 dkg tökmag+napraforgómag+szezámmag vegyesen
- 10 dkg zsír
- 25 dkg Rama
- 2 kefir
- 3 tojás
- 5 dkg friss élesztő
- 1 mokkáskanál cukor
- 2 evőkanál só

A krumplit megpucoljuk,kockákra vágva megfőzzük és még forrón áttörjük.A kefirt 2 perc alatt mikróban meglangyosítjuk, majd elkeverjük benne a cukrot és a szoba-hőmérsékletű összemorzsolt élesztőt,majd felfuttatjuk.Én visszatettem a mikróba, 10 másodpercre rákapcsoltam,majd elzártam és a zárt mikróban felfuttattam. A magokat sütőpapíros tepsibe borítva a sütőben megpirítjuk.
A lisztet egy nagy kelesztőtál aljára öntjük és a lágy zsírral ,a margarinnal elmorzsoljuk. Erre jön az összetört krumpli,a felfuttatott kefires élesztő,2 tojás,a megpirított magok és a só.Ezeket alaposan kidolgozzuk és megdagasztjuk.Szép rugalmas nagy tészta lesz belőle.
A kelesztő tál tetejét rázártam és langyos -de kikapcsolt-sütőben 1 óra alatt duplájára kelesztettem. Szép hólyagosra megkelt a tészta. Lisztezett deszkán kinyújtjuk ki milyen vastagra szereti. A kinyújtott tésztát éles késsel berácsozhatjuk. Pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk ,sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk és  a maradék-közben felvert-tojással megkenjük a tetejüket.Előmelegített sütőben aranybarnára sütjük.
Nagyon finom és puha!
Nálam most ez áll a pogácsa ranglista élén!:)



5 megjegyzés:

  1. Annyira aranyos vagy!Köszi!Hamarosan el lesz készítve!Ínycsiklandozó!

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik ez a sokmagos pogi. De kíváncsi leszek a kókonpityerére is :))))) nagyon vicces a név!

    VálaszTörlés
  3. Ja de szeretem! Ebben a pogiban minden benne van amitől isteni finom! A krumplis a kedvencem, és ezt most le is mentem nyomban! A Kókonpityerével pedig felcsigáztál! :D

    VálaszTörlés
  4. Szia Kriszta,

    Nagyon csini a nyitóképed:)
    Elkészült ez a pogi recept is karácsonyi sósként.
    Szuper a tészta, ízletes a pogi.
    Már be is került a receptes füzetembe.
    Köszönöm.
    Mona
    BUÉK

    VálaszTörlés
  5. Ma én is el készítem hamár ennyire dicsérik ��☺

    VálaszTörlés