Keresés ebben a blogban

2012. január 8., vasárnap

Berliner

Most akkor mi is az a Berliner ? Fánk vagy diós süti ? Esetleg ez is az is? Talán csak a berliniek tudják pontosan.
Berliner címszó alatt  fánkot is találni,de diós sütit is.Én a süti mellett döntöttem.Pár éve ettem először Berliner nevű diós sütit egy pékségben,azonnal  a kedvencem lett.Hogyisne lett volna az,mivel köztudottan rajongok a diósért. Kísértésbe vitt és visszajártam érte.
Keresgettem recepteket,majd nagyjából kettőből mixeltem egyet,s tegnap megsütöttem egy tepsivel. Majdnem olyan mint amit pár éve kóstoltam,de valójában fogalmam sincs róla melyik az igazi recept,sőt lehet,hogy a kettő közül egyik sem,de talán még az általam kóstolt Berliner sem a valódi Berliner.
Azért aki tudja az eredeti receptet és a süti eredetét kérem írja meg!:)


Berliner-talán a hamisított változata az eredetinek :)

Hozzávalók:

- az aljához:

- 10 dkg porcukor
- 20 dkg vaj
- 30 dkg liszt
- 8 dkg darált dió
- 1 tojás
- 1 citrom reszelt héja
- 1 üveg sárgabaracklekvár

- a töltelékhez:

- 15 dkg demerara nádcukor
- fél liter víz
- 20 dkg darált dió
- 35 dkg darált keksz
- 1 kiskanál őrölt fahéj
- 1 kiskanál őrölt szegfűszeg
- 1 citrom reszelt héja
- 2 evőkanál méz
- 2 kiskanál sárgabaracklekvár

-a piskótarácshoz:

- 4 tojás
- 8 dkg cukor
- 10 dkg liszt

A vajat a liszttel és a dióval kezeink között elmorzsoljuk,majd hozzáadjuk a többi hozzávalót és tésztává gyúrjuk.Fél órára a hűtőbe tesszük. 
A vizet a nádcukorral felforraljuk és a töltelék hozzávalóit leforrázzuk vele. Jól elkeverjük és félretesszük. 
A tésztát lisztezett deszkán kinyújtjuk és szilikonos sütőpapíros tepsibe simítjuk és villával megszurkáljuk. Előmelegített sütőben 10 perc alatt elősütjük. Ezután kivesszük és sárgabaracklekvárral megkenjük. A diós tölteléket rásimítjuk.A piskótatésztához  a tojások fehérjéből és a cukorból kemény habot verünk.A sárgáját kikeverjük és a tojáshabot óvatosan,lazán hozzákeverjük,majd a lisztet apránként rászitáljuk és szintén óvatosan csomómentesre keverjük. Csillagcsőrös habzsákba öntjük a habot és átlósan csíkokat rajzolunk a töltelékre.Az egészet visszatesszük a  meleg sütőbe és 25 percig sütjük,hogy épen világosbarna legyen a piskóta a tetején. 
Miután kihűlt felszeleteljük.

Jó étvágyat!






3 megjegyzés:

  1. Nekem nem számít, hogy eredeti-e mert csodásan néz ki, és teljesen odavagyok egy kockáért! Mentem is! :)

    VálaszTörlés
  2. Istenien néz ki!:)
    Aki eredetit akar, menjen el Berlinbe:)

    VálaszTörlés