Keresés ebben a blogban

2012. július 10., kedd

A "jó öreg" paprikás krumpli

A paprikás krumpli alapja a krumpli, a kolbász, a paprika és  a hagyma.Ezt aztán lehet dúsítani ezzel-azzal,ki-ki kedve és szája íze szerint.Én ma belevágtam mindent,amit találtam.Ritkán szoktam készíteni,pedig nagyon gyorsan kész van.Én is csak nagyon ritkán eszem belőle,most is kihagytam.
Igazán jóra sikeredett,pikáns,picit csípős,de még elviselhető.


Paprikás krumpli

Hozzávalók 4 főre:

- 1 dl étolaj
- 1 fej vöröshagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 1 csokor újhagyma
- 1,5-2 kg krumpli
- 35-40 dkg parasztkolbász vagy másmilyen kolbász
- 1 evőkanál pirospaprika
- fél mokkáskanál csili paszta
- 1 kanál só
- fél kiskanál őrölt fekete bors
- fél kiskanál morzsolt majoránna
- 1 db zöld,1 db sárga, 1 sb piros és 1 db zöldes-narancsos kápia paprika
- 2 db piros pepperoni paprika
- 1 fej paradicsom
- fél csokor petrezselyemzöld

A  hagymákat apróra vágjuk és az olajon megdinszteljük.Belevágjuk az összes paprikát, a paradicsomot és fűszerezzük.Pár percig dinszteljük,mintha lecsót készítenénk.A krumplit megpucoljuk és felkockázzuk,majd a lecsós alapra dobjuk.Felöntjük annyi vízzel,hogy éppen ellepje.Miközben fő,felvágjuk a kolbászt 3-4 cm-s darabokra,vagy karikákra,ki-ki kedve szerint. Hozzáadjuk a krumplihoz és készre főzzük.Amikor már majdnem jó,a felaprított petrezselymet is hozzákeverjük és addig főzzük, amíg a krumplit villával könnyen át tudjuk szúrni.Melegen tálaljuk,aki szerezi tejföllel,vagy uborkasalátával.

Jó étvágyat!





3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, a férjem imádja bármikor megenné. Én nem vagyok oda érte, csak az ő kedvéért szoktam készíteni. Én apróra szaggatott galuskát is teszek bele, mert a férjem anyukája így készítette és ezt átvettem.

    VálaszTörlés
  2. Finom lehet! Régi darab, de mindig előkerül nálunk is :)

    VálaszTörlés
  3. Én is inkább csak a páromnak készítem,ő viszont imádja!

    VálaszTörlés