Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 18., szombat

Kenyérlángos/Langalló/Töki pompos

Tegnap ebédre Kenyérlángost készítettem a páromnak.A címben említett szavak mind erre az ételre utalnak.Én ennyit ismerek,de talán több elnevezése is van.Általában szalonnával és lilahagymával szórják meg,én most mással tettem,és amikor egy nagy falat erejéig lecsekkoltam,minden túlzás nélkül csak annyit mondtam,hogy : Ez tökéletes!Peti pedig csak megerősítette:)
Este későn pedig kaptam egy csomagot az én egyik drága barátnőmtől,benne egy kis cukkini,padlizsán,hagyma és 3 csokor gyönyörű levendulavirág.Minden bio!Nagy örömet szereztél vele Eszti!:) Ezenkívül más úton kaptunk még sok uborkát és paprikát,így hát most zöldség- és gyümölcsdömping van a konyhában,alig férünk....szeretem ezt a látványt....


Kenyérlángos

Hozzávalók 4 főre:

- 1 nagyobb darab krumpli sós vízben puhára főzve ( megpucolva,felkockázva főzni)
- 2 dl + amennyi még kell a krumpli főzővizéből
- 2 teáskanál só 
- 3 evőkanál étolaj
- 50 dkg liszt ( kenyérliszt vagy finomliszt)
- 1 mokkáskanál cukor
- 2,5 dkg friss élesztő

A feltéthez:

- 250-300ml tejföl
- 5-6 gerezd fokhagyma
- 4-5 fej lila színű újhagyma 
- 1 fej vöröshagyma
- 1 fej zöld, sárga és piros paradicsompaprika
- 120g füstölt,főt tarja szeletelve
- 1 csipet só
- kb. 10 dkg reszelt trappista sajt vagy füstölt sajt

A megfőtt krumplit krumplinyomón átnyomjuk és 10 percig hagyjuk hűlni.A lisztet egy kelesztőtálba mérjük, a sót és az olajat hozzáadjuk.Egy mélyedést készítünk a közepébe.Beletesszük a meleg,összetört krumplit.Erre jön 2dl a meleg vízből,amiben a krumplit főztük,megszórjuk a cukorral és belemorzsoljuk az élesztőt.Lefedjük és 15 percig hagyjuk felfutni az élesztőt.Ezután kézzel elkezdjük dagasztani és közben annyi meleg főzővízzel locsoljuk meg,amennyi szükséges ahhoz,hogy sima,de lágy ,hólyagos tésztát kapjunk.A kelesztőtálat lefedjük és meleg helyen, huzattól védve 1 órán át kelesztjük.Amikor megkelt,egy 29 x 35 cm-s tepsit kibélelünk sütőpapírral és a megkelt tésztát belenyomkodjuk.Könnyebb ha a tészta tetejét kicsit megszórjuk liszttel.Úgy nyomkodjuk  a tésztát,hogy mindenhol egyforma vastag legyen.A tejfölt az áttört fokhagymával összekeverjük és megkenjük vele a tésztát.Erre vágjuk rá a lila újhagymákat és a vöröshagymát.A színes paprikákból hosszú szeleteket vágunk és egymás után pakolva a színeket feldíszítjük a tetejét.A tarját felcsíkozzuk és a paprikák közé illesztjük.Enyhén sózzuk és sajtot reszelünk rá.Hagyjuk még 10 percig meleg helyen kelni.Előmelegített sütőben addig sütjük,amíg szépen megpirul a teteje és a beleszúrt hurkapálca már nem ragad.

Jó étvágyat!






a kis csomag Esztitől













4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett,sok finomsággal megrakva!Én is pont egy hete csináltam ugyan ezt,nagy sikere volt nálunk is:))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól nézz ki :-) nyitom az ablakomat :-DDD

    VálaszTörlés
  3. Szia!Az előbb megcsináltam ebédre,ISTENI lett :)Köszi szépen,hogy közkinccsé tetted a receptet!

    VálaszTörlés