Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 24., hétfő

Céklás humusz pirított paprikás mandulával és szójafasírttal

Három különböző étel három különböző helyről,mégis egy tányéron.A Céklás humusz receptje a legfrissebb Good Food magazinból jött-különleges,ínyenc,egyszerűen elkészíthető,egészséges mártogatós-finom,de Petinek jobban bejött,mint nekem.Én a céklát jobban szeretem nyersen,vagy salátába,de még inkább ecetesen-édesen berakva.A Paprikás mandula ötlete pedig egy NLK magazinból jött,én kapásból blansírozottat vettem,így nem vacakoltam a héj lehúzással.Isteni finom lett,bármikor el tudnám képzelni,így paprikásan!A Szójafasírt receptjére pedig az egyik Ízek és Érzések magazinban bukkantam rá,ahol persze sokkal szebben mutatott,mint az enyém.Sőt,mi több,szerintem az egy tojás nem elég bele,de az is lehet,hogy én túlságosan kipasszíroztam a vizet a szójából-na,de ezt írta a recept!Lényegében az ízekkel semmi hiba nem volt, minden pompás lett,Peti csak ennyit mondott: "Ez fantasztikus!Jó lesz holnap ebédre,vacsira,de talán még reggelire is!":)Ő nem cékla rajongó,mégis ez így ahogy van nagyon bejött neki.


Céklás humusz pirított paprikás mandulával és szójafasírttal
4 főre

Hozzávalók a Céklás humuszhoz: 

- 500g nyers cékla
- 2x 400g konzerv csicseriborsó leszűrve
- 2 citrom leve
- 1 evőkanál őrölt római kömény
- 1-2 evőkanál só
- ízlés szerint bors
- a tálaláshoz: natúr joghurt

A céklát forrásban lévő vízben  héjastól addig főzzük,amíg jó puha lesz.Leszűrjük és hagyjuk kihűlni.A héját óvatosan leszedjük( legjobb gumikesztyűben,mert az erős céklalé beszínezi a kezünket) és apróra vágjuk.A feldarabolt céklát a csicseriborsóval és a többi hozzávalóval turmixgépben pürésítjük és egy tálba szedjük.Mentával vagy petrezselyemzölddel díszíthetjük.Joghurttal és a pirított mandulával tálalhatjuk.

Hozzávalók a Pirított paprikás mandulához:

- 100g blansírozott mandula
- 2 evőkanál extra szűz olívaolaj
- 1 nagy csipet tengeri só
- 1 evőkanál erős pirospaprika

A mandulát száraz serpenyőben pirítsuk meg.Az olajat öntsük egy edénybe és adjuk hozzá a kész mandulát.Sózzuk és fűszerezzük a paprikával,majd alaposan rázzuk meg,hogy minden oldalról bevonja a finom fűszer.Egy kis kínálótálkába szedjük át.Önmagában is nagyon finom,ínyenc nassolni való.

Hozzávalók a Szójafasírthoz: -a saját verzióm szerint

- 25 dkg szójagranulátum
- 1 púpozott evőkanál csicseriborsóliszt
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 vagy 2 nagyobb tojás (szerintem 2 kellene bele)
- 1 csokor friss petrezselyemzöld felaprítva
- só
- fehér bors
- pirospaprika
- olívaolaj

A szóját annyi forró vízzel forrázzuk le,hogy bőségesen ellepje.Amikor megduzzadt,a vizet leöntjük róla és alaposan kinyomkodjuk. Hozzáadjuk a többi alapanyagot és vizes kézzel fasírtokat formálunk belőle.Beforgatjuk egy kevés csicseriborsólisztbe és olajjal kikent tepsibe pakoljuk.Fél óra alatt ropogósra sütjük.

Jó étvágyat!











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése