Keresés ebben a blogban

2012. október 14., vasárnap

Keleti galambragu

Tegnap a sógornőméktől kaptunk 5 galambot,amit ma gyorsan el is készítettem.Ez a saját verziójú Galambragu igazán pikáns,finom lett!Életemben először ettem galambhúst és elégedettem állítom,hogy isteni finom ám!
A 5 galambról leszedtem a húsos részeket,főleg a melleket és a combokat,majd fűszereztem és padlizsánágyra téve a sütőben sütöttem.A köret pedig pikáns babpüré volt.


Keleti galambragu

Hozzávalók 2 személyre:

Ragu:
- 5db egész galamb bőröstől
- só, bors, chili,kakukkfű
- 1 db padlizsán
- 2 gerezd fokhagyma vékony szeletekre vágva
- 3 kanál olívaolaj
- 1 kanál datolyaszirup

Köret:

- 2 doboz( össz.500-600g) fehérbab konzerv lecsöpögtetve
- só
- őrölt római kömény
- 1 citrom héja
- 1 citrom leve
- 1 kanál datolyaszirup
- 3 kanál sűrű natúr joghurt
- 2 gerezd áttört fokhagyma

A tálaláshoz:

- 2 db nagy királydatolya
- 1-1 szelet citrom

A galamb húsos részeit leszedjük és a fenti fűszerekkel ízlés szerint ízesítjük.Olívaolajjal kikent tepsibe pakoljuk a hámozott és felkockázott padlizsánt,majd megsózzuk.Erre fektetjük a fűszeres galambhúsokat. 
Meglocsoljuk a sziruppal,megszórjuk a fokhagymával és 1 óra alatt lefedve puhára sütjük.
A köret hozzávalóit összekeverjük és turmixoljuk.A krémes babpürét tányérokba szedjük,datolyával díszítjük és a készre sült galambhússal tálaljuk.

Jó étvágyat!







2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, biztosan nagyon finom. Régen nagymamámnak voltak galambjai, de már nem emlékszem az ízére.

    VálaszTörlés
  2. Húúú, mit nem adnék egy pár galambért... Idejét sem tudom, mikor ettünk galambot:( Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés