Keresés ebben a blogban

2013. május 27., hétfő

Illatos epres pite

Nem paleo pite,de mindenmentes,vagyis glutén-,cukor-és tejmentes pite. Egy korábbi receptem mintájára készítettem el,vagyis olyan sütivé reformáltam meg,amit jelenleg még fogyaszthatok én is. Nagyon finom lett, kellemes,friss,illatos...


Illatos epres pite 

Hozzávalók:

- 4 db egész tojás
- 16 púpozott evőkanál gluténmentes alapliszt
- 10 evőkanál eritrit
- 1csomag gluténmentes sütőpor
- 2 kis doboz Cocomas kókuszkrém
- 2 dl étolaj
- kb. 60-70dkg eper
- 1 nagy marék mandulaszirom
- csipet só
- 1 kiskanál kókuszzsír

A tojásokat az eritrittel és a csipet sóval elektromos habverő segítségével habosra verjük,majd hozzáadjuk a sütőport, a lisztet,a kókuszkrémet és az olajat is.Krémesre keverjük.( én ezt is az elektromos habverővel végeztem).A kókuszzsírral kikenünk egy tepsit,enyhén lisztezzük az alapliszttel,majd a sűrű masszát beleöntjük és egyenletesen szétkenjük.Az epret megmossuk és feldarabolva jó vastagon a tészta tetejére halmozzuk.Megszórjuk a mandulával és előmelegített sütőben 30 percig sütjük.Tűpróbával ellenőrizzük,hogy a közepe is átsült -e. Amikor kész,hideg kövön hagyjuk hűlni és miután teljesen kihűlt,szépen egyformára szeleteljük.

Jó étvágyat!






6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép! A fotók is ...
    Imádom az epret a mandulával, én is szoktam ezt a kombinációt alkalmazni.

    VálaszTörlés
  2. Eper, kókusz, mandula... hmm! Nagyon tetszetős kis süti!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen!És tényleg nagyon finom illatos,mint a tavaszi virágoskertek :)

    VálaszTörlés
  4. Szia! :)

    Nagyon finom lett a süti, mesés. Azonban akadt egy kis gondom sajnos...:( Miután kihült arra lettem figyelmes, hogy összeesett, lelaposodott. Sajnos nem tudom mitől lehet ez...szerinted mit ronthattam el? Mindent úgy csináltam ahogy írtad. Annyi, hogy gáztepsiben sütöttem légkeveréssel 35 percet 180 fokon...lehet itt hibáztam? A sütőport sem felejtettem ki, vagy a gáztepsivel volt a gond, túl nagy? Köszönöm a válaszodat. :)

    VálaszTörlés
  5. Az én tepsim 20x30cm-s.Mindig ilyenben sütöm a pitéket.Az én sütőm gáz,de nem légkeveréses. Amikor hűlt,nekem is kicsit összeesett,mert enyém is magasabb volt.A képen látható lett amikor felvágtam.

    VálaszTörlés
  6. Szia! Egy kis játékra szeretnélek invitálni, kérlek nézz be hozzám :)
    Nagyon jól néz ki a süti!

    VálaszTörlés