Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 1., szerda

Igaz,még korai,de...

Puszedli gyártás
Rajongok a mézes puszedlikért,tavaly sikerült rátalálnom egy szuper jó receptre a neten.Kicsit változtattam rajta és elkészültek a mézes puszedlik.Az egész családnak nagyüzemben gyártottam.Sőt a kollégáim körében is nagy sikere volt.Most megosztom veletek a receptet.Igaz,még korai,mert hol van még a karácsony,de egy jó recept aranyat ér!Ez a pár hónap pedig decemberig gyorsan elszáll.

Puncsos puszedlik















Mézes puszedli

Hozzávalók: 3 tojás, 12,5 dkg Rama,12,5 dkg akácméz, 1 citrom és 1 narancs reszelt héja,,20 dkg porcukor, fél csomag sütőpor,40 dkg liszt, 4 evőkanál tejföl, 1-1 púpos kávéskanál őrölt fahéj,őrölt szegfűszeg,őrölt gyömbér.
Tetejére: Dr.Oetker cukormáz 2-3 tasakkal (puncsos és marcipános)

A margarint és a mézet felolvasztom.A tojások sárgáját összekeverem a porcukorral, fél citrom levével és a citrom és narancs reszelt héjával.Ezt a  masszát a margarinnal összeolvasztott mézhez adom. A lisztet, a sütőport,a tejfölt és a fűszereket összevegyítem, majd a mézes keverékhez adom.Jól összedolgozom. Kicsit ragadós tésztát kell kapnunk.
Egy éjszakára folpackba csomagolva hűtőbe teszem.Másnap kissé összegyúrom,majd rudakat formálok belőle.A rudakat kb. 8 darabba vágom,minden darabot meggömbölyítek és sütőpapíros tepsibe téve kicsit lenyomom a kezemmel kör alakúra. Alacsony hőfokon,előmelegített sütőben kb.10 percig sütöm.Vigyázzunk meg ne égjen!
Nem baj,ha belülről még egy kicsit puha. Kicsit várunk,hogy hűljön,majd  a cukormázat  a tasakon lévő utasítás szerint elkészítjük és sütőecsettel bevonjuk vele  a puszedliket. 5-6 órát vagy egy éjszakát szárítjuk, majd műanyag ill.fémdobozban tároljuk.
Szép márványos lesz a teteje!
Ezerszer finomabb,mint a bolti!
Én azonnal 2 adaggal szoktam kezdeni,hiszen hamar elfogy.Nem beszélve  a puszedlik csodás illatáról,ami végigjárja az egész lakást.Hmm.....!

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Nahát, a minap nekem is a jóféle házi puszedlin járt az eszem. Gondolatolvasó vagy?
    Talán a hűvösebb idő miatt vágyik az ember a szívmelengető ízekre- illatokra. Csodálatosak lettek.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Köszönöm szépen!
    Szerintem nincs olyan ember,aki ellen tudna állni a puszedliknek:-)

    VálaszTörlés