Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 15., szerda

Krumplis tészta egyszerűen

Ez egy nagyon egyszerű recept.
Láttam Biankánál,hogy ő is feltette a saját krumplis tészta receptjét,gondoltam akkor miért ne...
Kevés hozzávalóval,kevés pénzből is lehet finomat készíteni!Hónap végén,amikor már nincs az embernek pénze extra kajákra,kiváló erre a helyzetre  a krumplis tészta.(Szerintem.)Persze ha egy átlagos férfit kérdeznék biztos azt mondaná,hogy van ettől egyszerűbb kaja is,mint pl.vajaskenyér vagy picit drágább a bundáskenyér:-)-de csak azért,mert azt meg tudja csinálni,viszont nem hiszem,hogy jól lakna vele:-)
Külön kérésre a receptet nagykállói Heni barátnénk  kishúgának ajánlom,Zsanának,aki  a szegedi egyetemisták hétköznapjait éli mostanság!(Zsana,Te is meg tudod csinálni!:-)  )
Krumplis tészta,nagyon egyszerűen ,ahogyan én készítem:

2-3 főnek : Főzz meg kb.fél csomag kockatésztát.(én gyermelyit használok)
Kb.10-12 darab felkockázott krumplit enyhén sós vízben főzz puhára,majd törd apró darabokra krumplinyomóval,de ne pürésítsd!
Egy nagyobb edényben 2 kis kockára vágott vöröshagymát olajon piríts meg,majd fűszerezd 2 kiskanál őrölt pirospaprikával ízlés szerint és add hozzá az összetört krumplit,ha kell picit sózd meg,esetleg borssal ízesítsd.
Jól forgasd át,1-2 percig süsd össze az egészet,majd keverd hozzá a tésztához.
Szilva kompóttal,vagy aszalt szilvával tálald!(Mi így szeretjük,sőt ilyenkor jófajta őszi szilvát eszünk hozzá nyersen) Ilyen egyszerű az egész!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése