Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 12., vasárnap

Tzatziki Kriszta módra

Kedvencem a görög konyha.A gyros,tzatziki,muszaka és még sorolhatnám.Tavaly gyűjtögettem görög recepteket,köztük a tzatziki receptjét,és idén januárban  a párom egyik nap meglepett a Görög Kulináriával,hónapokig olvastam,pár lap már kijár:-)-egyszerűen nem lehetett letenni.Szép vaskos könyv.
Benne is olvastam a tzatzikiről,egy kicsit megvariáltam az eredeti receptet és megalkottam a sajátomat.Mi a mártást legfőképp csirke mellé esszük.Később az egész család kedvence lett.

Tzatziki

Hozzávalók 6 személyre: 2,5 hosszú kígyóuborka, 2 nagy natúr joghurt,3 gerezd fokhagyma összezúzva, 2 evőkanál olíva olaj,fél citrom leve,pici só,fél csomag Feta sajt(vagy ahhoz hasonló,műfeta-én most ilyet használtam),esetleg egy kis kapor díszítéshez.

Az uborkát megmosom,végeit levágom.Cikkekre vágom és a cikkeket vékony csíkokra.Beleteszem egy mély üvegtálba. Egy másik tálban elkészítem a mártást.A fetát villával elmorzsolom,hozzáadom a joghurtot,az összezúzott fokhagymát,a citromlével és 1 evőkanál olíva olajat,csipet sót.Elkeverem és hozzáadom az uborkához.Kicsit megöntözöm olívaolajjal és díszítem kaporral.Hűtőbe teszem 3-4 órára,vagy egy éjszakára.
Én kis kompótos tálkákban szervíroztam.

Kali Orexi!

Jó étvágyat!

2 megjegyzés: