Keresés ebben a blogban

2010. október 1., péntek

Mennyei őszirózsás pite-saját találmányom

Az ősz fantasztikus színeiben pompázó pitét készítettem.Teljesen saját találmány.A dekoráció is!Látványra olyannak tűnhet,mint egy tavaszi virágzó rét,de már ősz van,telis -tele gyönyörű színekkel,illatokkal,ízekkel.Isteni  ízkavalkád: dió,sütőtök, sárgarépa,alma,fahéj,szegfűszeg,gyömbér .Ezekből csak jó sülhet ki,ugye?!
A leveles tésztával lehet ám kísérletezni,csak engedjük szabadjára a fantáziánkat!Nos,ez sült ki belőle!
Talán egy versenyre is benevezek ezzel!:-)
Lássuk ,hogyan is alkottam meg!

Hozzávalók: 1 csomag felengedett leveles tészta, 4 evőkanál darált dió,méz,mandula aroma,5 db alma, fahéj,őrölt gyömbér és szegfűszeg, 1 sárgarépa, 1 közepes hosszúságú sütőtök,vaj,kevés liszt,1 tojássárgája,díszítéshez: 2 gránátalma magja és fél marék mandulaszirom.

Először a leveles tésztát lisztezett deszkán kinyújtom és vajazott,lisztezett kerek piteformába tettem.A sütőtököt megpucoltam és megsütöttem.A maradék tésztát is felhasználtam és 4 db virágot szaggattam ki belőle díszíteni.
A diós töltelékhez a diót 3 evőkanál mézzel és pár csepp mandulaaromával jól elkevertem és a pite aljába simítottam.Ezután jött az almás töltelék.Ehhez az almákat megpucoltam,lereszeltem,majd 2 evőkanál mézzel,ízlés szerint fahéjjal,gyömbérrel és szegfűszeggel fűszereztem ,majd jó elkevertem és  a diós töltelékre simítottam.A sárgarépát megpucoltam ,majd azt is lereszeltem és a megsült sütőtökkel jól elkevertem,tettem bele 3 evőkanál mézet is.Ezt is rápakoltam  a pitémre és szépen elsimítottam.Még 2 kiskanál mézet csurgattam rá körbe-körbe,majd megszórtam a 2 gránátalma magjával.A díszvirágok tetejét tojássárgájával megkentem ,majd a szirmokat mandulával kiraktam és elosztottam a pite tetejére.Nagyon szép lett!
Betettem a sütőbe,ahol kb.45 perc alatt készre sült.Egy fél óra pihenés után szeleteltem.

Mennyei eledel!Főételként is kiváló!

Jó étvágyat!

Még több fotó itt:Nagyításhoz katt a képre!












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése