Keresés ebben a blogban

2010. november 27., szombat

Adventre-Vörösboros pulykamell vöröskáposzta ágyon vele sült mézes almával

Aki még nem tudja mit süssön Adventre,próbálja ki ezt a receptet!Nemrég találtam ki.Isteni lett!
Előtte egy nappal el kell kezdeni készíteni, ugyanis egy éjszakára be kell pácolni!!!Fogjatok hozzá még ma!:-)
Köretnek színes burgonyapürét adtam hozzá!Ezt már egy korábbi receptnél közöltem!



Vörösboros pulykamell vöröskáposzta ágyon vele sült mézes almával


Hozzávalók a pulykához: 1 kg pulykamellfilé,  1 kis fel fokhagyma, őrölt fekete bors, só,bazsalikom, 2 evőkanál mustár,  vörösbor(én Egri Cabernet Sauvignon 2008-t használtam), őrölt kömény, méz, olívaolaj, 1 kis fej vöröskáposzta ,kevés őrölt fahéj és 4 darab alma.
Hozzávalók a színes burgonyapüréhez: 10 darab krumpli, 4 sárgarépa, őrölt kömény, egy evőkanál vaj, só,bors és 1 evőkanál tejföl.
Díszítés: apróra vágott zöldpetrezselyem levél.

A pulykamelleket tenyérnyi darabokra vágjuk és átlósan bevagdossuk. Egy kiskanál borsot,bazsalikomot,csipet sót, zúzott fokhagymákat jól elkeverjük a mustárral, és bekenjük vele  a húsokat.Lefedjük és egy éjszakára a hűtőbe tesszük pácolódni. Másnap serpenyőben olívaolajat melegítünk és  a húsok mindkét oldalán nagyon gyorsan megpirítjuk rajta. Közben a sütőt előmelegítjük. A vöröskáposztát megtisztítjuk és vastag csíkokra/kockákra vágjuk. Fűszerezzük sóval, borssal, őrölt köménymaggal, és 3 kanál vörösborral jól összekeverjük. A káposztát jól kiolajozott jénaiba fektetjük,rátesszük a hússzeleteket és kevés vörösborral meglocsoljuk.30 percig sütjük gázsütő 2-es fokozatán,majd a feldarabolt,fahéjjal beszórt,mézzel csurgatott almaszeleteket rápakoljuk  a húsra és még egy kis borral megöntözzük.Így sütjük még 30 percig!
A körethez  a krumplit és  a répát kockákra vágva enyhén sós vízben puhára főzzük,majd krumplinyomón áttörjük és  a többi hozzávalóval jól elkeverjük.Én egy citromcsavaró tetejébe töltöttem és abból kiborítva helyeztem a tányérra és  a halmokat apróra vágott zöldpetrezselyemmel szórtam meg.
Mellé helyzetem a húst,a vöröskáposztát és az almákat.

Jó étvágyat!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése