Keresés ebben a blogban

2010. november 17., szerda

Illatos sütőtöklekvár

Hétfőn hajnalban kaptam egy óriási doboz sütőtököt,abból a szintén óriási fajtából.Ma hozzáláttam feldolgozni egy részét!Délután lekvárt készítettem belőle,és egy pite is készül-éppen most sül:-),végezetül pedig vacsorára sült tököt ettünk.És van még bőven,úgyhogy ez a hét a sütőtök jegyében fog telni.
Találtam valahol egy sütőtöklekvár receptet,kicsit eltérve a receptben írtaktól megalkottam a saját lekváromat!Azóta már száraz dunsztban vannak .Az íze remek lett!Ha minden klappol,ez is gasztroajándék lesz karácsonyra.És  mézesek töltésére is jó lesz!
Igazi téli csemege!


Illatos Sütőtöklekvár

Hozzávalók: 2 kg sütőtök, 1 citrom leve, 1,5 kg cukor, ízlés szerint őrölt fahéj,gyömbér és szegfűszeg.
A tököt meghámoztam, megpucoltam és apró darabokra vágtam.Egy tésztaszűrős lábasan feltettem főni,hozzáadtam a citromlevet és annyi vizet,amiben puhára főztem.Amikor megpuhult, összeturmixoltam és beleöntöttem egy fazékba, hozzáadtam a cukort és a fűszereket és addig főztem nagy lángon, amíg krémes ,jó sűrű lett.Ezután megtisztított üvegekbe tettem,apránként adagoltam.A lekvárok tetejére késhegynyi szalicilt tettem és lezártam.Száraz dunsztba tettem, ebben olyan 2 napig lesz.
Gyorsan kész van,nem bonyolult!

Jó étvágyat!











2 megjegyzés:

  1. Na, most újat mondtál. Ezt eddig én nem ismertem!!!

    VálaszTörlés
  2. Próbáld ki,nagyon jó4Ma egy narancsos változatot is kipróbáltam,holnap felteszem!Nekem pedig az Apple Butter recepted tetszik!:-)

    VálaszTörlés