Keresés ebben a blogban

2010. november 11., csütörtök

A lekváros gombóc esete

Úgy esett,hogy mivel a férjem kedvence  a szilvás gombóc,elhatároztam,hogy készítek neki párat,de nem teljesen a megszokott szerint.Szilva helyett most szilvalekvár került bele.A végén pedig nem csak a hagyományos zsemlemorzsás bunda, hanem mákos és diós bunda is!Mesebeli volt a látvány!Annyira lenyűgözött,hogy már későn vettem észre,hogy tojást is írt az új recept,pedig az eredetiben nincs is!Úgy látszik gombócra is igaz a mondás-Ahány ház annyi szokás!A legújabban beújított receptem szerint egy tojás is kell bele.Én megérzésből kihagytam,és frankó lett!:-)Sőt,mi több kiváló!A párom csak úgy falta!Én gyerekként barátkoztam  a gombóccal,de nem az én világom,és most csak egyet kóstoltam meg az íze kedvéért.

Szilvalekváros gombóc Kriszta módra




Hozzávalók: 1 kg krumpli, 30 dkg liszt, 3  evőkanál búzadara, 1 evőkanál zsír, ízlés szerint só,szilvalekvár, zsemlemorzsa,porcukor,fahéj, darált mák,darált dió.
A krumplit megpucoltam,kockákra vágva puhára főztem.Miután megfőtt,krumplinyomón átnyomtam,a lisztet ,a sót és a zsírt hozzáadtam és jól összegyúrtam.Kinyújtottam és kockákra vágtam. Minden kocka közepére tettem egy kiskanál szilvalekvárt és gombócokat formáltam.Forrásban levő vízben kifőztem a gombócokat és meghempergettem a következő keverékekben: 1, pirított zsemlemorzsa +porcukor+fahéj. 2, darált dió+ porcukor keveréke, 3, darált mák+porcukor keveréke. Melegen  szilvalekvárral tálaltam.

Jó étvágyat!





1 megjegyzés:

  1. Mindent meg sütök/ főzök de eddig édességet még nem készítettem. Itt az idő, annyira megkívántam itt! A nők mindig csábításba visznek! ;)
    Norbi

    VálaszTörlés