Keresés ebben a blogban

2010. december 6., hétfő

Diós csoda Mikulásra

Eredeti nevén: olcsó diós szelet.Ugyanabból a hozzávalókkal,más formában készítettem.Nagyon finom lett!Egyébként is imádom a diós sütiket,ennek a tésztájában is és a krémjében is dió van,így kedvencem lett!
A végén csokipelyhekkel díszítettem.




Diós csoda

Hozzávalók a tésztához: 20 dkg cukor, 1 egész tojás, 1 csomag sütőpor, 20 dkg liszt, 5 dkg darált dió,késhegynyi őrölt fahéj, 1 kávéskanál rum és 3 evőkanál tejföl.
A krémhez: 2 dl tej, 2 evőkanál liszt, 10 dkg cukor, 15 dkg Rama, 10 dkg darált dió, 1 kávéskanál rum és késhegynyi őrölt fahéj.

A tészta hozzávalóit jól összekeverjük és sütőpapíros tepsiben kisütjük.Tűpróbával ellenőrizzük,hogy megsült-e  a közepe is. Miután kisült,kiborítjuk a tepsiből és lehúzzuk róla  a papírt. Amíg hűlik a tészta,elkészítjük s krémet. A tejből és a lisztből besamelt készítünk.A forrásban lévő tejbe keverjük gyorsan a lisztet,amelyben elkevertük előtte  a cukrot,és levesszük a tűzről.Krémesnek kell lennie. Ha kihűlt a besamel, hozzákeverjük a margarint,a rumot,  a diót és  a fahéjat.Én elektromos habverővel készítettem. Ezt  a krémet rákenjük a tésztára és megszórjuk csokipehellyel.
Egy órára behűtjük,majd szeletelve tálaljuk.
Mennyei csemege!

Jó étvágyat!

8 megjegyzés:

  1. Hát ha ezt meglátta a mikulás tuti betért hozzátok. :-)

    VálaszTörlés
  2. Be bizony!És hízott pár kilót:-)

    VálaszTörlés
  3. Hát ebből a receptből tuti hiányzik valami !
    Meg akartam sütni, de ez a tészta nem áll össze, ebbe még valami kell: olaj, vaj, tej, víz ezek közül valami...

    VálaszTörlés
  4. Nem igazán értem,mert ezt egy receptkönyvből készítettem,s nem hagytam ki belőle semmit most néztem utána.
    20 dkg cukor, 1 egész tojás, 1 csomag sütőpor, 20 dkg liszt, 5 dkg darált dió,késhegynyi őrölt fahéj, 1 kávéskanál rum és 3 evőkanál tejföl.

    Nekem összeállt!Nem tudom mi lehet a baj....

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok,ma délután én is megsütöttem ezt a sütit.Ízre ugyan tényleg finom de a tésztája nem az igazi.Túl sűrű a massza kikeverés után amikor kisül akkor pedig nem pille könnyű tészta lesz belőle.Tej vagy langyos víz lehet,hogy kellene bele.
    Nem sütöm többször pedig az ötlet jó csak a recept nem százas.
    Zsuzsiiii

    VálaszTörlés
  6. Most láttam meg ezt a kommentet a rendszer a spam-ek közé mentette,ott pedig nem szoktam körbenézni.Nem tudom miért oda mentette,nem értem.Mindegy!Nem értem,nekem ez a tészta összeállt,szerintem tegyetek bele több tejfölt!Próbáljátok már meg úgy légyszi!A recept szó szerint úgy szól,ahogyan írtam,a receptkönyvben így van leírva és én is így csináltam.Ez tuti!

    VálaszTörlés
  7. Én is megpróbálom, nagyon szeretem a diós sütiket, és ez nagyon finom!!! Remélem nekem nem lesz problémám a tésztájával.

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok!
    Én is kipróbáltam,nekem összeállt a tészta, igaz még nem sütöttem meg. Arra gondoltam, hogy akinek nem állt össze, az valószínű nem diót rakott bele, hanem dejót. Az pedig nem olyan olajos, mint a dió. Na megyek, megsütöm...
    Csilla

    VálaszTörlés