Keresés ebben a blogban

2010. december 12., vasárnap

Halfelfújt és Narancsos töltött kekszek Advent 3.vasárnapjára

17 éve egy pici lila füzetékben elkezdtem gyűjteni recepteket,írogattam,amíg be nem telt.Elsőként 13 évesen készítettem el a Halfelfújtat karácsonyra,nagy sikert aratva vele.Nekem azonnal a kedvencem lett.Mindig is nagyon szerettem az olajos halat,régen csak szardíniát ettem,olajban.Paradicsomos változatát nem szeretem.Elővettem a kis lila könyvecskét,amiben féltett kincseim vannak,és elkészítettem újra,most sprotniból. Nosztalgiáztam:-) Szóval ez már egy nagyon régi recept és már az eredetét sem tudom.
Tegnap este még gyorsan összegyúrtam egy narancsos linzer tésztát,amihez az ötletet a lent látható 66 Karácsonyi Édesség című receptkönyv egyik receptje adta,amit még 1 éve sikerült megrendelnem.A könyvet mint Bibliát forgatom azóta.Az eredeti receptet azért nem követtem végig,hanem pici változtatással készítettem el a kekszeket.Az illata Fenséges!Az íze pedig isteni, semmilyen cukrászdában,boltban nem kapni hasonlót sem!Lekvárnak saját sütőtöklekváromat és Marmalade lekvárt használtam.
Tervezek még több változatot is belőle és más jellegű kekszeket is.Ma még gyúrok 2-3 adagot és esténként majd kisütöm.

Nézzük a fotókat és  a recepteket!

Halfelfújt 


Hozzávalók: 2 dobozos hal (jelen esetben sprotni), 2 dl tej, 4 kanál teljes kiőrlésű liszt, 4 tojás, fél citrom leve és reszelt héja, só ,őrölt fekete bors.
Az olajos halat villával összetörjük, hozzáadjuk a tejet,a lisztet, a tojások sárgáját ,a citromlevet és  a reszelt héját. Fűszerezzük sóval és borssal ízlés szerint.(de a só el is hagyható) A tojások fehérjéből kemény habot verünk és lazán a masszához adjuk.
Kivajazott tűzálló tálba öntjük és addig sütjük,amíg a közepe is jól megsül. 
Én brokkolis bulgurral tálaltam.

Jó étvágyat!

Narancsos töltött kekszek


Hozzávalók: 1 narancs, 50 gr Orangeat (fél csomag), 50 dkg liszt, 1 kiskanál sütőpor, csipet só, 25 dkg lágy Rama, 20 dkg porcukor, 2 tojássárgája és 1 tojás. 
Töltelékhez: házi készítésű sütőtöklekvár és Marmalade narancslekvár. 
Díszítés: fehércsoki.

A narancs héját lereszeljük,levét rányomjuk.Az Orangeatot ledaráljuk vagy apró darabokra vágjuk és hozzáadjuk. Az összes hozzávalót beletesszük és jól összegyúrjuk. Egy éjszakára a hűtőbe tesszük. Másnap  kinyújtjuk és kiszaggatjuk. sütőpapíros tepsiben világosra sütjük és lekvárral összeragasztjuk. Vízgőz felett megolvasztunk fehércsokit,majd műanyag zacskóba tesszük,pici rést vágunk a végén és vékony vonalakat húzva díszítjük vele a linzereket.Egy éjszakát hagyjuk száradni ,majd műanyag dobozban tároljuk,hacsak el nem fogy közben:-)
Néhol előbukkannak benne  a narancsdarabok.Isteni finom!!!

Jó étvágyat!





















Kincses receptgyűjteményem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése