Keresés ebben a blogban

2010. december 4., szombat

Kakukkfüves nyúl vadas mártásban burgonyagombóccal-Advent 2 ajánlatom

Bent lapult  a hűtőnkben egy csomag nyúlcomb,összesen 7 darab.Hmm....Még a sógornőméktől kaptuk.Két hete terveztem hogyan fogom megsütni, mindenképpen advent hétvégére gondoltam,mert igen különleges ,nem mindennapi étel.
Amikor pár éve először ettem vadast,félve kóstoltam meg,nem is tudom,csak úgy megérzésből, valamiért nem tetszett a neve alapján vagy más miatt...Szerencsére kellemes meglepetés ért,és megszerettem.Eszembe jutott ez ma is,amikor újra vadas mártást készítettem,csak most egy kicsit másképp történt.A nyúl mellé pompás volt ,hát még a petrezselymes burgonyagombócok,jól nyakon öntve  a mártással...Fejedelmi adventi ebéd lett belőle.

Kakukkfüves nyúl vadas mártásban burgonyagombóccal-Advent 2 ajánlatom


Elkészítés: Először is a 7 darab nyúlcombot kivettem éjszakára,hogy kiolvadjanak. Ma reggel befűszereztem őket: kicsi só,őrölt fehér bors és kakukkfű,majd olívaolajas tűzálló tálban sültek 1 órán át.
A Vadas mártáshoz 1 kg répát megpucoltam és vastag karikákra vágtam,1 szál fehérrépát is adtam hozzá,ugyanígy karikákra vágva,majd 1 nagyobb fej nagy kockákra vágott vöröshagymával feltettem főni.Fűszereztem őrölt feketeborssal,sóval és tettem bele 6 darab babérlevelet is. Puhára főztem,majd leszűrtem.A babérleveleket eltávolítottam és az egészet jól összeturmixoltam 2 kanál főzőlével.Ezután az egész masszát beletettem egy edénybe,feltettem főni újra egy evőkanál vízzel,majd 1 evőkanál mézet csurgattam bele.Ezután 4 evőkanál tejfölt 3 evőkanál mustárral és 2 evőkanál teljes kiőrlésű liszttel jól kikavartam és a mártásba kevertem.Összerottyantottam és kész.A mártásba belepakoltam a megsült nyúlcombokat és egy kicsit hagytam állni.A burgonyagombóchoz: 1 kg burgonyát megpucoltam,kockákra vágva sós vízben megfőztem és krumplinyomón átnyomtam.Adtam hozzá 2 tojást, 8 evőkanál teljes kiőrlésű tönkölylisztet, 4 evőkanál búzadarát,kevés sót és egy fél csomag szárított aprított petrezselyemzöldet.Jól összekevertem és gombócokat formáltam belőle. A krumpli főzőlevét felengedtem forróvízzel és amikor felforrt,abban kifőztem a gombócokat.A nyúlcombok mellé pakoltam a burgonyagombócokat és nyakon öntöttem a vadas mártással.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése