Keresés ebben a blogban

2011. január 8., szombat

Aloo Gajjar-indiai étel, avagy Sárgarépa curry és filmajánló

Sokáig gondolkodtam,hogy feltegyem-e ezt az ételt,mert ahogy a kínai éttermekben mondják: "kicsit csípős":-)
Meg kell szokni,annyi bizonyos,de szerintem az előírt fűszermennyiség fele is bőven elég lett volna bele.Hát így jártunk.Első próbálkozásom volt  a héten beszerzett indiai szakácskönyvből és pont egy vega receptet szúrtam ki.Betartva minden hozzávaló mennyiséget pontosan,a csili pedig alkotott keményen:-)Gondolatűző hatásáról már nem is beszélve.A gondok,bajok elszállnak,ahogy az Aloo Gajjar illata betölti a lakást.Én fejest ugrottam a közepébe a párom szerint,mert magában ettem és hát a gyomrom nem az efféle ételekhez van szokva,így miután átolvastam a  netes"szakirodalmat",úgy döntöttem,hogy rizst készítek mellé vagy hússal tálalom. Ugyanis ezeket ajánlják hozzá.
Azért így is jó magában,csak hozzá kell szokni.Azt már látom,hogy a könyvben leírt pontos fűszer adagoknak csak kb. a felét fogom felhasználni ezek után a többi receptnél is,nem szeretnék kellemetlen meglepetéseket.
Az állagáról annyit,hogy nagyon finom puha,látványra ínycsiklandó és ahogyan ettem,eszembe jutott az a film (Bride and Prejudice),amiben Aishwarya Rai indiai színésznő viszi a főszerepet és az a jelenet,amikor az indiai piacon sétálnak,bemutatják a finom ételkülönlegességeket.Kicsit én is ott éreztem magam.És egy másik filmen is járt az eszem, (Szerelemmel fűszerezve),amelyben szintén ez a színésznő a főszereplő.A csilik "szólnak"hozzá....


Aloo Gajjar

Hozzávalók: 3 kanál olaj, 2 teáskanál egész köménymag, 225 gramm répa kockákra vágva, (én 4 vastag szálat használtam), 225 gramm krumpli (én 4 nagy darabot használtam), 1 teáskanál csili, fél teáskanál kurkuma, 1 teáskanál koriander, só és 120 ml víz (ennyit ír a recept,de többet is lehet beletenni).
Én még egy kicsit megszórtam szezámmaggal is.

Az olajat felmelegítjük és beleszórjuk a köménymagot,ropogósra pirítjuk.Előfordulhat,hogy  a magok pattogni kezdenek,ekkor kicsit lehúzhatjuk a tűzről vagy fröccsenésgátlóval letakarhatjuk. Pár perc után hozzáadjuk a kockákra vágott megtisztított répát és krumplit és 6 percig sütjük,néha megkavarjuk. Ezután hozzáadjuk a csilit, a kurkumát, a koriandert, a sót és a vizet és 7 perc alatt puhára főzzük.Pici vízzel pótolhatjuk. Ilyenkor szórtam rá a szezámmagot is-csak egy teáskanállal és gyorsan átpirítottam.
Bátraknak önmagában is ajánlom,egyébként pedig hús és rizs mellé.

Jó étvágyat!


बोन अप्पेतित





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése