Keresés ebben a blogban

2011. április 19., kedd

Stefánia vagdalt

A Stefánia vagdalt elsőre bonyolultnak tűnhet azok számára,akik elsőnek próbálkoznak vele, de egyáltalán nem az.Így hát ne tessék megijedni tőle! Zsanám,Néked ajánlom!:-)
Egy kicsit turbósítottam a receptem,csak úgy tudjátok szokásomhoz híven.:-)Most sertéshúsból készült,így én kihagytam a kóstolást.Sikere nagy ,falvaknyi nagyságúnak mondanám...:-)
Egyszerű,mutatós és finom!Húsvétra ideális!


Stefánia vagdalt

Hozzávalók:
- kb. 1 kg darált hús(lehet sertés,marha,vagy más,akár fele-fele arányban is)
- 1 dl tej
- 2 tojás + 4vagy 5 főtt tojás
- 10 dkg zsemlemorzsa
- 1 evőkanál mustár
- 1 csokor petrezselyemzöld
- ízlés szerint kakukkfű
- só
- ízlés szerint őrölt feketebors
- 2 faj vöröshagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 2 evőkanál olaj
- 2 csomag fekete erdei sonka
Továbbá: alufólia és egy gyümölcskenyérforma

A darált húshoz hozzáadjuk a tejet, a 2 tojást, a zsemlemorzsát és  a mustárt. A petrezselyemzöldet megmossuk és felaprítjuk. Hozzáadjuk a húshoz.Fűszerezzük kakukkfűvel,sóval és borssal.
A 2 hagymát megpucoljuk és apró kockákra vágjuk.Hozzávágjuk picire  a fokhagymát és olajon gyorsan megpároljuk,majd a húsos masszához adjuk.Jól elkeverjük az egész masszát. Egy gyümölcskenyérformába alufóliát terítünk és a sonkaszeletekkel kirakjuk körben úgy,hogy kissé fedjék egymást. Ezután a hús felét belesimítjuk és rápakoljuk a keményre főtt tojásokat.Rápakoljuk a maradék húst és elegyengetjük. Ezután a lelógó sonkaszeleteket ráhajtjuk és alufóliával lefedve kb. 1 órát sütjük. Én 1 óra 15 percig sütöttem.
Miután megsült,10 percre hideg kőre tesszük.10 perc után tálcára borítjuk,eltávolítjuk az alufóliát és így pihentetjük.Fél óra elteltével már szeletelhetjük.
Köretként rizs,krumplipüré illik hozzá,egy kis uborkasalátával esetleg:-)

Jó étvágyat!





4 megjegyzés: