Keresés ebben a blogban

2011. május 4., szerda

Csúcs pogácsa tojás és élesztő nélkül

Azért a csúcs elnevezés,mert ez  a recept egyszerűen csúcs,vagyis csúcs milyen egyszerű:-)
Az eredeti recept  Itt:  http://faluvgikurtakonyha.blogspot.com/2010/10/tojas-nelkuli-pogacsa.html?showComment=1304530684874#c4107601190570211475  Thrini alkotta meg.Én pedig követtem a példáját,és feldobtam még pár finom dologgal.
Akik nem szeretnek élesztővel dolgozni,hát ezt bátran kipróbálhatják,mert élesztőmentes és ráadásul még tojás sem kell hozzá.

Köszönöm Thrini,jó kis recept!


Ahogyan én készítettem:
Hozzávalók:
- 30 dkg liszt
- 10 dkg kacsazsír
- 1 kiskanál só
- két csipetnyi cukor
- 1 csapott kiskanál szódabikarbóna
- 1,5 dl tejföl
- egy marék tökmag
- kevés lenmag
- ízlés szerinti apróra vágott snidling
A kenéshez. tejföl
A szóráshoz: pici só és szezámmag

A lisztet,a szódabikarbónát , a cukrot,sót elmorzsoltam a kacsazsírral,majd hozzáadtam a tejfölt ,a lenmagot ,a snidlinget és a tökmagot.Nagyon jól összegyúrtam. Egy tálban pihentettem 15 percet. Lisztezett deszkán kb. 1 cm vastagságúra nyújtottam és tetejét bekockáztam éles kés segítségével. Ezután kiszúrtam a pogácsákat.Sütőpapíros tepsibe sorakoztattam és megkentem a tetejüket tejföllel. Megszórtam  még egy kis sóval és szezámmaggal.
Előmelegített sütőben 20 percig sütöttem.
Isteni illata van ám!

Jó étvágyat!






4 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ízlett. :) Nagyon jól tetted, hogy feldobtad a magokkal, a snidling is remek választás.
    Kár, hogy nem ehettél belőle. A zsírtól nem szárad ki, mint egyéb társai.

    VálaszTörlés
  2. Köszi!:)
    Én sosem szerettem a zsírt,ez olyan mint ,hogy nem bírom a disznóhúst sem.
    Van egy süti-a mese almásom-abba zsír kell,na azt meg tudom enni,azt az egyet,bár vajjal is meg lehet sütni,így van megoldásom erre.:)

    VálaszTörlés
  3. Csodálatosan szépek a pogácsáid és a magokkal és snidlinggel nagyon finomak.

    VálaszTörlés
  4. Ma sütöttem meg a pogidat, annyit variáltam, hogy zsír helyett vajat használtam, a lisztet "Norbisítottam", és a lenmag mellé pirított napraforgómagot is szórtam. Nagyon finom lett, kívül ropog, belül puha! Nagyon köszönöm! Manócska

    VálaszTörlés