Keresés ebben a blogban

2011. május 7., szombat

Csupacsoki görög kókuszos süti ( Kéjk me sokolátá)

Ez lenne a görög brownie? Nem tudom,de isteni finom,gyönyörű színű és mennyei illatú!
www.freeweb.hu oldalon leltem rá fogalmam sincs hány évvel ezelőtt!Érdekes ,hogy a görögök majdnem minden ételt leegyszerűsítenek.Ez egy cseppet sem baj,mert gyorsan lehet nagyon finomat készíteni.Több görög sütinél tapasztaltam már,hogy milyen egyszerű és mennyire finom egyben.Nekem nagyon bejön a görög konyha,mondhatni valamelyik előző életemben biztos görögnek születtem:-) Nos,ez is egy könnyű,kevert süti,csupa- csupa csoki,vagyis kakaó.Legközelebb majd feldobom egy kis meggybefőttel, úgy illene bele szerintem.De gyümölcs nélkül is gyönyörű a tésztája!Lehet másfajta krémet is használni  a tetejére,döntse el saját maga mindenki.


Csupacsoki görög kókuszos süti ( Kéjk me sokolátá)

Hozzávalók:
A tésztához: (én csésze helyett bögrével mértem)
- 2 csésze liszt
- 1,5 csésze cukor
- 1 kiskanál szódabikarbóna
- 1 kiskanál őrölt fahéj
- 25 dkg Rama
- 1 csésze víz
- 6 kanál kakaópor
- 25 dkg zsíros lecsöpögtetett natúr joghurt
- 2 tojás

A krémhez:
- 6 kanál margarin
- 2 kanál kakaópor
- 2 csésze porcukor
- 25 dkg zsíros lecsöpögtetett natúr joghurt

A tetejére:
- kókuszreszelék bőven

Egy kis lábasban felolvasztjuk a margarint,majd hozzáadjuk a 6 evőkanál kakaóport, a vizet és összefőzzük!Csomómentesre!
A lisztet, cukort,szódabikarbónát és fahéjat összekeverjük egy tálban,majd ráöntjük erre a kakaós forró masszát. Jól összekeverjük.Hozzákeverjük a joghurtot és a 2 felvert tojást. Homogén masszává keverjük. Egy vajazott,lisztezett tepsibe öntjük (kb. 30 X 22cm).Előmelegített gázsütőben 2-es fokozaton 35 perc alatt készre sütjük. Tűpróba!
Sütés után résnyire kinyitjuk a sütőt és így hagyjuk hűlni fél óráig.
Közben elkészítjük a krémet. Ehhez egy kis lábasban összeolvasztjuk a margarint,a kakaót,a porcukort és a joghurtot. Amikor jól összeolvadtak, melegen ráöntjük a sütire. Így hagyjuk kihűlni.Amikor már egy kicsit dermedt,vastagon megszórjuk kókuszreszelékkel.
Hagyjuk kihűlni.Szeletelve tálaljuk.

Kalí orexi! avagy Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése