Keresés ebben a blogban

2011. május 15., vasárnap

Mogyorókrémes praliné díszes torta

Végre!Újra kisütöttem valamit!:-)Gondolom már vártátok...,nos ezért érdemes volt várni. Alkottam tegnap egy tortát,de sok időm nem volt rá,így gyorsan kellett összedobnom. Vacilláltam előtte,hogy tényleg belefogjak,vagy mi legyen,főleg azért mert nem vásároltam be hozzá.Szétnéztem a kamrában és a hűtőben,hogy van-e minden hozzá, éppen hogy volt. A végeredmény fantasztikus lett,bár én szokás szerint nem vagyok elégedett 100%-ban,mégpedig a külsejével.De mivel nem vettem hozzá semmit,hanem a megmaradt ,itthon talált kincsekből raktam össze,hát azt hiszem jobbat nem is várhatnék.Így hát elfogadom olyannak, amilyen.A családban szétosztottuk,van aki egyből a felét kapta.Mára már csak 2 vaskos szelet pihen a hűtőben.
A torta tésztáját majdnem végig követtem egy könyvből,a többi saját szüleményem,mondhatni elengedtem a fantáziám.
Akinek tetszik készítse el bátran,nagyon megéri! 
Nagyobb méretekért most is kattintsatok a fotókra!


Mogyorókrémes praliné díszes torta

Hozzávalók a tésztához:
- 10 dkg Rama
- 30 dkg porcukor
- 5 dkg kakaópor (Szerencsi)
- 1 pohár tejföl
- 30 dkg liszt
- annyi tej,hogy piskóta sűrűségű legyen(nekem ez 24 evőkanál volt)
- fél csomag sütőpor

A krémhez:
- 30 dkg Rama
- 25 dkg porcukor
- 5 dkg kakaópor
- 1 csomag vaníliás cukor
- rum-2 kupicányi(az üveg tetejébe mérve)
- 1 üveg mogyorókrém (Choco-Lidlből)
- egy nagy marék magozott meggybefőtt

Tetejére:
- Frissen reszelt étcsoki vagy csokiforgács
- 1 szelet csokival bevont mogyorós nugát
- egy nagy marék mandulahasáb kicsit pörkölve

Először a tésztát készítjük el. A Ramát 4 tojássárgájával és a porcukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a kakaót és a tejfölt.Jól elkeverjük.Ezután jön a sütőporral elkevert liszt jön váltakozva  a tejjel.Jól elkeverjük,hogy piskóta sűrűségű legyen. Végezetül lazán hozzákeverjük a 4 tojás keményre felvert habját.
Zsírozott,lisztezett csatos tortaformába öntjük és előmelegített gázsütőben 2-es fokozaton kb. 50 percig sütjük.Tűpróbáig!
Ha kész,a tortaforma csatos szélét eltávolítjuk és megfordítjuk,hogy az alját is le tudjuk venni.Rácsra borítva kihűtjük. (én az erkélyen hűtöttem)
Miután kihűlt, a felénél kettévágjuk a piskótát,amit most megtöltünk krémmel.
A krémhez  a puha vajat a porcukorral, kakaóporral, vaníliás cukorral,rummal és az egész üveg mogyorórémmel elkeverjük,jó habosra.Elektromos habverővel könnyebb!
A kettévágott piskótakarikát a krém 2/3-van megtöltjük. Szépen elegyengetjük.A tetejét meggyel kirakjuk,de a szélére nem teszünk.A meggyeket kicsit ujjunkkal belenyomkodjuk a krémbe. Rátesszük a másik torta lapot és az egészet bekenjük a maradék mogyorós krémmel úgy,hogy az oldalára is jusson. Ha készen vagyunk jöhet a díszítés. Ehhez  mogyorós nugát csokit felszeleteljük és körben kirakjuk vele a torta tetejét. A közepébe reszelt étcsokit szórunk egy halomba.Lehetnek nagyobb darabok is benne,jól mutat! A torta széleire mandulahasábokat rakunk. Ezután irány  a hűtő pár órára.

Jó étvágyat!



















8 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon szép lett és biztos olyan finom is, mint ahogy kinéz :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kriszta!

    Én nem vagyok nagy tortafaló,egyáltalán édességfaló, ez meglátszik a blogomon is, de talán a csokoládés és a gyümölcsös szóba jöhet. Én szépnek is találom és biztosan finom is.
    Örülök, hogy elmúlt a rossz kedved.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm!
    Úgy mondanám,hogy alakulok:)A tortának nagy sikere van egyébként.

    VálaszTörlés
  4. Pedig meglehetsz vele elégedve,nagyon szép lett,na és nagyon finom!!!:-)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm!Jól esnek a dicséretek!:)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Kriszta! Egy nagy pohár vagy egy kis pohár tejföl kell? Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
  7. Egy kis pohárnyi,vagyis kis tejfölös doboznyi!

    VálaszTörlés