Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 17., szombat

Mediterrán csirkés padlizsánragu kölessel

.Újra felfedeztem a már nagyon hiányolt Ízek és Érzések magazint, gazdagabb lettem egy francia receptes könyvvel és megjelent végre a sütőtök a piacokon. Párat ízelítőnek vettem is a  legújabb itthoni zöldségeseimtől,s úton van már egy nagyobb szállítmány apumék részéről. A korábbi sütőtökös receptjeimnek majd szánok egy posztot és csemegézhettek,de gyűjtöttem még pár új receptet is: a Sütőtökös pogácsa.Sütőtökös süti,Sütőtökös keksz és egy Sütőtökös torta recept várakozik arra,hogy elkészítsem.

Ma egy raguval kedveskedek minden kedves olvasómnak.Az ötlet a megújult és újra kapható Ízek és érzések magazinból jött,ahol csirke nélkül szerepelt és kevesebb féle fűszerrel.Szokásomhoz híven feldobtam még cukkinivel és egy-két aprósággal.És a végén jöttem rá,hogy a joghurtot kihagytam belőle.De kár!Annyira belefogtam egy édesség elkészítésébe közben,hogy totál kiment a fejemből.De biztos lesz jobb helye is annak  a joghurtnak!Így is nagyon finom lett!


Csirkés padlizsánragu

Hozzávalók:

3 evőkanál olívaolaj
2 közepes fej vöröshagyma
1 kiskanál pirospaprika
1 kg csirkemellfilé felkockázva
oregano
bazsalikom
2 gerezd fokhagyma összepréselve
1 nagyobb vastag padlizsán
1 hosszú és vastag cukkini
2 paprika
4 paradicsom
2 dl víz
és 2 dl natúr joghurt( nekem ez kimaradt)

A körethez:

450ml köles
másfélszeres víz

A kölest főzés előtt alaposan megmossuk és másfélszeres sós vízben megfőzzük.
A raguhoz a húst felkockázzuk. A hagymát megpucoljuk és apró kockákra vágjuk.Olívaolajon megdinszteljük és pirospaprikával fűszerezzük.Felöntjük 1 dl vízzel.Erre dobjuk a  húst,sózzuk és oregánóval,bazsalikommal fűszerezzük.Erre jön az apróra vágott paprika és  a felkockázott paradicsom,a cikkelyekre vágott padlizsán cukkini és a fokhagyma.Még 1 dl vízzel megöntözzük és picit még sózzuk.Elkeverjük és fedő alatt puhára pároljuk.A végén a joghurtot is hozzákeverjük és összerottyantjuk.Apróra vágott petrezselyemmel ízesíthetjük.

Jó étvágyat!

készül a ragu






4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ez a padlizsánragu, hasonlót én is szoktam készíteni, imádjuk a padlizsánt.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon különleges ételt készítettel.

    VálaszTörlés
  3. A ragu gusztán néz ki, biztosan finom is volt.

    A bejegyzésed első részéhez meg csak annyit, hogy valóban, az "olyan" emberek úgysem veszik észre magukat, nem veszik észre, ha valami nem tartozik rájuk, de azt sem, ha megbántják a másikat. Nem szabad velük foglalkozni.
    Egyébként nálam is korábban jött a szomorkás, melankólikus ősz (szándékosan nem depit írtam), de hogy "felvértezzem" magam, elkezdtem olvasni egy tértisztítás és feng-shui-ról szóló könyvet... sok érdekesség van benne....

    Ja, és én már ha kérik, se adok tanácsot... nehogy később visszanyaljon a fagyi :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen mindenkinek!
    Tudom én,hogy nem kellene foglalkoznom az ilyen emberekkel,de mellettem ül a buszon,ugyanoda megyünk,és csak mondja... hozzáteszem évek óta csinálja velem.Érzem,hogy nem kedvel,valamiért szúrom a szemét...

    VálaszTörlés