Keresés ebben a blogban

2011. október 31., hétfő

Kalifa álma

Gondolkodtam milyen nevet adjak neki,aztán e mellett döntöttem.Én találtam ki az egészet,így nekem is kellett megkeresztelnem.

Ma még készítettem Mákos pozsonyi táskát-mert Zsuzsim apukája mák rajongó,s a tavalyi mákos linzerem is nagy siker volt.Kb. 1 hete pedig Birsalmasajtot készítettem,s egy Birsalmasajt tortát állítottam össze még ma pár perc alatt-majd meglátjátok a napokban!Beszámoló a holnapi napról is lesz majd!

Igazán egyedi lett ez az étel is,sokszínű,akárcsak én.


Kalifa álma

Hozzávalók 2 főre:

- kb. 3 dl bulgur
- 6 dl víz
-1 kanál  Kairói Shoarma fűszerkeverék ( Spar)
- 1 csomag,vagyis 90g pármai sonka ,de  a Fekete Erdei sonka is jó lehet bele
- nagy méretű datolya-natúr,cukor nélküli
- gomolya juhsajt
- kései hosszúszemű bordó szőlő

A bulgurt a vízzel és a fűszerkeverékkel felteszem főni. Amikor elfőtte a levét,elzárom és letakarom.
Közben elkészítem a sonkát.A sonkaszeleteket serpenyőben vagy magában,vagy pár csepp olajjal ropogósra sütöm pár perc alatt,majd kiszedem egy tányérra és hagyom hűlni. A datolyákat kimagozom és hosszában kettévágom.Én közben párat megkóstoltam.Imádom,szerintem ez a legfinomabb aszalt gyümölcs.Főleg a natúr, a cukor nélküli.
A sajtot felkockázom.A szőlőről a szemeket leszedem.
Egy lapos tányér közepére halmozok a fűszeres bulgurból és szétterítem.Erre konyhai olló segítségével a már kihűlt ropogós sonkából vágok úgy,hogy mindenhová jusson.Körben feldíszítem a datolyacsíkokkal.Az egész közepére teszek a sajtdarabokat és megszórom szőlőszemekkel.Máris tálalom még melegen!

Isteni finom ám! Igazi ínyencség!

Jó étvágyat!

a fűszerkeveréktől lesz ilyen szép sárga a bulgur



4 megjegyzés:

  1. Különleges ételt készítettél! Bulgurt szoktam én is nagyon szeretjük! Jobbulást kívánok! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!A napokban már tényleg mindent bevetettem a gyógyulás érdekében.Eredmény még nincs.

    VálaszTörlés
  3. Ez igen! A Kalifának csodás álmai voltak:)

    VálaszTörlés
  4. Mennyi energiád van, még így betegen is. Nem ismerem ezt az ételt, de a látvány meggyőző:))
    Nem akarok tanácsokat osztogatni, de szerintem mutasd meg egy orvosnak:(( A torok nem gyerekjáték!!!

    VálaszTörlés