Keresés ebben a blogban

2011. november 16., szerda

Mézes adventi koszorúk

Mézeskalács szezon van!Ugye? :)
Elkezdődött.

Egyes virágkötők már olyan magas szintre vitték az adventi koszorúk készítését ,hogy csak tátott szájjal bámulok be  a kirakatokon és gondolatban megveszem mindet.Egyszerűen lenyűgözőek az alkotások.Ma szó szerint ámultam és csak bámultam a kompozíciókon,mert nagyon tetszett a hosszúkás üvegtálra helyezett gömbgyertya kompozíció és ami  még szebb volt, amikor a vékony téglalap gyertyák picit takarva egymást ,egymás mögé helyezve,szuperül feldíszítve pompáztak az utca emberének-igazán elegáns volt ,el tudnám képzelni a lakásban -aztán döbbenet az árakon,mert 5ezernél kezdődtek,de nem is csoda,egy költemény mind,és szó szerint tökéletes.

Még szerencse,hogy nekem nem kellett az amúgy is egyre jobban pangó pénztárcám nem létező rejtett bugyrába nyúlni :) , mert úgy döntöttem,hogy idén én készítek adventi koszorút,méghozzá mézeskalácsból. Ugye emlékeztek mennyi mézes asztali díszt készítettem tavaly?!Ha nem,akkor  a kategóriák között a blog jobb oldalsávjában a mézes címszó alatt megtaláltok néhány alkotást.
Most úgy döntöttem,hogy készítek egy adventi koszorút magunknak,s az lesz a mi kincsünk most karácsonyig,de aztán jött az újabb ihlet,s készítettem egyet Drága Zsuzsimnak,akit ha minden jól megy jövőhéten fogom meglepni vele.Nem is tudom eldönteni,hogy melyik szebb,talán az, amit neki készítettem-ez picivel nagyobb is lett,s díszesebb.Ilyenkor az ember szívét ,lelkét beleadja,legalábbis én így szoktam.
( Zárójelben merem csak megjegyezni,egyáltalán nem vagyok vele elégedett teljes mértékben)

A mézes készítés ennyiben nem merül ki nálam idén sem,lesz még mézeskalács különböző formákkal szépen fémdobozba zárva érni,aztán mézes karácsonyfadíszek, mézes ajándékok valakiknek..még titok pár hétig....,s lesz egy saját találmányom mézeskalácsból-ez szerintem nagy meglepetést fog majd okozni.
És puszedli gyártás is lesz...
A többit pedig nem árulom most el....:)

Íme az első mézes adventi koszorú: a miénk:

felülnézetből-itt még az eredeti szalag van,ezt később lecseréltem.

Alap: mézeskalács ,melynek a receptjét már közöltem,de újra itt:

Most az alábbi receptet ketté osztottam: megfeleztem a hozzávalókat és két külön tálban dolgoztam.A koszorúkhoz most nem adtam reszelt citrom és narancshéjat,illetve  a citrom leve is kimaradt.Ezeket akkor teszem bele,ha nem dísznek szánom,hanem enni.
Szóval az egyik adagot -a világos tésztát -csak úgy összegyúrtam,a  másikba kakaóport is tettem,úgy,hogy amikor kimértem a lisztet,mielőtt majdnem vízszintesbe került volna  a mérleg nyelve,adtam hozzá egy kis kakaóport-mondjuk úgy 3-4 evőkanálnyit.
Így lett 2 féle tészta.

A díszítés: -Íróka: 1 tojásfehérje és kb. 20 dkg porcukor csomómentesre keverve,nejlonzacskóba téve.
                - szárított narancs
                - aranyozott mandula darabok
                - csillagánizs
                - egész fahéj
                - szalag
                - aranyozott toboz
                - gyertyák
Ezeket még akkor ragasztottam rá,amikor friss volt az íróka.Így az tulajdonképpen ebben az esetben ragasztóként működött.

oldalról

A mézeskalács tésztája újra: ez a tészta hónapokig eláll!

76 dkg liszt, 34 dkg porcukor, 1 evőkanál szódabikarbóna, fél csomag mézeskalács fűszerkeverék, 1 evőkanál őrölt fahéj, 1 evőkanál őrölt szegfűszeg, 1 evőkanál őrölt gyömbér, 1 narancs és 1 citrom reszelt héja, 1 fél citrom leve, 5 dkg Rama, 4 egész tojás és 6 evőkanál jófajta akácméz.

A hozzávalókat jó alaposan összegyúrjuk és fél órát a hűtőben pihentetjük. Később kinyújtjuk tetszőleges vastagságúra, kiszaggatjuk különböző formákkal és sütőpapíros tepsiben 8-10percig sütjük,hogy éppen világos barna legyen,de puha maradjon! fehér vagy színezett cukormázzal díszíthetjük,vagy dióval,mogyoróval ill.mandulával-ezeket még a sütés előtt tegyük rá.
Fehér cukormáz: 15 dkg porcukor, 1 tojásfehérje, pár csepp citromlé kemény habbá verve nyomózsákba tölteni és díszíteni vele  a mézeseket. Fém vagy műanyag dobozban légmentesen sokáig eláll és finom puha lesz!


És  a másik koszorú: a Zsuzsié:

oldalról

fentről

Tetszik?

16 megjegyzés:

  1. Igen! Tetszik! Nagyon ügyes vagy! :) Ha választhatok, akkor a saját részre készült áll közelebb hozzám.
    Bár utólag, de gratulálok a Stahl-felkéréshez!
    Én is nagy koszorú készítésben vagyok. Az oviban már készülnek az asztali és egyéb díszek a vásárra. Azt gondolom, ott elérhetőbb áron lesznek. Bár akinek ilyen gyönyörű adventi koszorúja van.... ;)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!Kíváncsi leszek azokra a díszekre,tavaly is nagyon szépek voltak!:)

    VálaszTörlés
  3. Kriszta!
    Csodás koszorúkat készítettél, nagyon ügyes vagy, idén én is kipróbálom:-))

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm! A fb-on, és az iwiw-en is létrehoztam egy eseményt a vásárra, ahová már képek is kerültek fel. Remélem összefutunk majd! ;)

    VálaszTörlés
  5. Szuper ügyes vagy!!! Hát..., nagyon tetszik:))))

    VálaszTörlés
  6. Igen, nagyon tetszik! Gratulálok! Nekem valamiért a saját részre készített példány jobban tetszik! Persze, szívesen elfogadnám a másikat is!:)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű, ízléses, nagyon elegáns!

    VálaszTörlés
  8. Valami csodálatosak!:) Nagyon tetszik!:)

    VálaszTörlés
  9. Nem kérdés! Annyira ügyes vagy Krisztina! Nagyon szépséges!

    VálaszTörlés
  10. Köszi Alexa!Aranyos!!Hú,de meglepődtem,hogy a teljes keresztnevemen szólítasz, olyan hivatalos....:)
    Az efféle sütkérezésekkel egy hülye nap után az ember kikapcsolódik,eltereli a figyelmét, s olyat alkot,aminek van értelme,s örömet okoz....
    Puszi!

    VálaszTörlés
  11. Vagyis azt akartam írni,hogy aranyos vagy,csak hulla fáradt vagyok már:(

    VálaszTörlés
  12. Nagyon!!! Már tavaly is nézegettem ezeket a koszorúkat! Csodaszép lett! :))

    VálaszTörlés
  13. Köszi Barbi!Aranyos vagy!Puszi!

    VálaszTörlés
  14. Miért esik le a díszítés a mézeskalácsról?

    VálaszTörlés
  15. Mi esik le a mézesről?A fehér máz???Vagy más?:)
    Nem értem,a máz nem eshet le,mert ráragad.Ezeken a koszorúkon az egyéb díszeket a még friss mázba nyomtam,így odaragadtak.

    VálaszTörlés