Keresés ebben a blogban

2011. november 19., szombat

Töltött mézeskalács csokiburokban avagy 2 in 1 süti

Saját találmányom karácsonyra!
Vigyétek,próbálgassátok,süssétek és egyétek!:)

Az alap mézeskalács tésztámból indultam ki,amikor kiötlöttem ezt a sütit.Viszont a hozzávalók minőségén változtattam,s reformosra vettem az egészet.Sőt,mi több,az egész reformosra sikeredett.Így aztán egy egészséges mézes süti kerekedett belőle.Kicsit macerás,de nagyon is megéri,mert valami elmondhatatlanul finom.
2 in 1-mert a tésztából kijött még egy süti,lásd lentebb!Egyébként is fel kell használni mindent a mai világban!Még szép!


Töltött mézeskalács csokiburokban
(reform)

Hozzávalók a mézeskalács tésztához:

76 dkg liszt
- 34 dkg szőlőcukor
- 1 evőkanál szódabikarbóna
- fél csomag mézeskalács fűszerkeverék
- 1 evőkanál őrölt fahéj
- 1 evőkanál őrölt szegfűszeg
- 1 evőkanál őrölt gyömbér
- 1 narancs és 1 citrom reszelt héja
- 1 fél narancs leve
- 10 dkg Rama
- 4 egész tojás 
- 6 evőkanál jófajta akácméz

A töltelékhez:

- egy őzgerinc formányi natúr birsalmasajt,amit nádcukorral készítettünk!

A csokiburokhoz:

- 4-5 tábla 78%-os kakaótartalmú étcsoki gőz felett felolvasztva

A díszítéshez:

- diószemek
- ezüstös ehető csokireszelék
- mogyorókrokant

A tészta hozzávalóit jó alaposan összegyúrom és fél órát a hűtőben pihentetem. Eztán megfelezem és mindkét adagot téglalap formára kinyújtom.Egy tepsit éles késsel körbe rajzolok a kinyújtott tésztákon.A maradék tésztát-ami a szélekről le lett vágva -összegyúrom és félreteszem.
Az egyik tésztalapot megkenem a villával szétnyomott birsalmasajttal úgy,hogy lehetőleg mindenhol egyforma vastagságú legyen.A másik téglalappal betakarom.Kicsit rányomogatom és nyújtófa segítségével is elegyengetem.


A töltött tészta szélein kibuggyanó tölteléket éles késsel levágom és ezt is félre teszem.Az egészet egyforma méretű kockákra vágom és mindegyik kockát egymástól távol sütőpapíros tepsikbe sorakoztatom.
Előmelegített sütőben szép aranybarnára sütöm.Sütés közben a szeletek kicsit szétterülnek,s egy kevés töltelék is próbál kimászni a tésztalapok közül:)


A megsült szeleteket a sütőpapíron hagyom hűlni,majd óvatosan egy tálcára teszem azokat.Éles késsel egyforma szeletekre vágom-a szeleiről levágott pici darabokat közben kóstolgatom...:) Minden szeletet most még egyszer kettévágok,így kis téglalapok lesznek.Egy-egy téglalapot egymásra helyezek és félreteszem.A töltött tornyokat vízgőz felett megolvasztott csokival fedem be oldalról és felülről.


A csokival fedett mézesek tetejét megszórom mogyorókrokanttal,ezüst csokireszelékkel vagy egy-egy szem dióval díszítem.Megszárítom és jól záródó fémdobozba teszem.Sokáig puha marad!

Isteni finom!Gasztroajándéknak is kiváló!



És hogy mi lesz a maradék tésztával és az időközben belekerült kevéske birsalmasajttal?
Nos,íme:


A maradék tésztából és birsalmasajtból kis gombócokat gyúrtam és dióval a közepén kisütöttem.Így aztán kakaó vagy forrócsoki mellé kiváló kis reform mézes golyók születtek!



Jó étvágyat!





3 megjegyzés:

  1. Gyönyörű ez a süti, igazi karácsonyi ínyencség:) Mentem a receptet, mert nagyon tetszik, aztán meglátjuk lesz-e időm elkészíteni.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyes találmány és biztos finom is. A maradék tésztából készült is érdekes nem mindennapi - pedig én sok mézeskalácsot csináltam már. Gratulálok. Látom, hogy a blogod arculata is változott, nagyon jó ez is.

    VálaszTörlés
  3. De jó, hogy nálad már egészen karácsonyi hangulat van! Remekül mutat és nagyon klassz ötlet. Örülni fognak a szeretteid. :)

    VálaszTörlés