Keresés ebben a blogban

2011. december 26., hétfő

Gazdag gyümölcskenyér (reform)

Még mindig van valami a tarsolyomban: Egy isteni,egy fenomenális,a világ legjobb és legszebb gyümölcskenyere! Nagyjából egy hete készítettem,s mivel ez hetekig eláll,így csak ma került terítékre nálunk.Igazából karácsony előtt 1 hónappal kellene megsütni és állni hagyni,de ez az idő most nálunk le van rövidítve,ami cseppet sem ront a minőségén,az állagán vagy az ízén,sőt!!!

A receptet a Rita konyháján találtam.A recept megalkotója-nevezetes: Forgács Melinda-egy nagyszerű, szépséges,végtelenül ízletes gyümölcskenyér receptet küldött be a 2009-es receptversenyre.
Már egy éve félretettem ezt a remek receptet,hogy erre a karácsonyra majd megsütöm.
Néhány aszalványon változtattam,pl. aszalt alma és körte helyett én aszalt mangót, sárgadinnyét, datolyát és vörösáfonyát tettem bele.Ami a magvakat illeti  az eredeti receptben mogyoró van írva,én pörkölt és héjtalanított törökmogyorót, kesudiót,natúr pörköltmogyorót és natúr diót tettem bele.Ha kaptam volna natúr pisztáciát,akkor az is ment volna bele,de még sehol sem láttam.
A díszítés saját ötlet.


Gazdag gyümölcskenyér (reform)

Hozzávalók: -ahogyan én készítettem

- 250 g aszalt füge feldarabolva
- 250 g aszalt szilva feldarabolva
- 250g aszalt sárgadinnye,mangó, vörösáfonya és datolya vegyesen
- 250 g mazsola
- 150g kandírozott narancshéj
- 150g kandírozott citromhéj
- 250 g törökmogyoró, kesudió, diós és natúr pörkölt földimogyoró vegyesen
- 1 dl rum (és nem aroma! )
- 4 tojás
- 2 ek. méz (akác)
- 1 kk szegfűszeg
- 125 g graham liszt
- csipet só
- 2 ek darált mézeskalács ( az eredeti receptben kekszmorzsa)

Az aszalványokat jól összekeverjük és rummal meglocsoljuk.Fél órát hagyjuk érni. A magvakat megpörköljük és héjukat-már amelyiknek van-eltávolítjuk.Az összes hozzávalót jól összekeverjük és egy sütőpapíros püspökkenyérformába adagoljuk az egészet kézzel.Kanállal elegyengetjük a tetejét. (Nekem nem fért bele az egész,így elővettem egy kerek sütőformát és a maradékot abban sütöttem ki-megszórtam szőlőcukorral és betekertem alufóliával.Így hagytam utána érni-felszeletelve olyan lett,mint az olasz Panforte nevű süti:))
Előmelegített sütőben sütjük 40-45 percig.
Miután kisült a formával együtt egy tálcára borítom és gyorsan eltávolítom a formát róla.Kicsit várok,majd a papírt is lefejtem.Hagyom teljesen kihűlni és ezután alufóliával jól becsomagolva elteszem hetekig érni.Ez lehet 1- 4 hét is. 
Ma vettem elő-nagyjából 1 hét után,a  tetejét stílusosan megszórtam darált szőlőcukorral és koktélcseresznyével díszítettem.Sokáig elálló, egészséges és reform süti. Egy szelet=csupa energia!:)

Jó étvágyat!


több mint 1 kg aszalvány



12 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki!! :-)))

    VálaszTörlés
  2. Megint fantasztikusat alkottál! Nagyon guszta és egészséges.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki!!!!És nagyon finom lehet!!!!

    VálaszTörlés
  4. Valami isteni lehet! Hihetetlen, mennyire produktív vagy. :)

    VálaszTörlés
  5. Hogy bírtad ki, hogy ne nyisd ki? Ez való nekem!
    Most néztem éppen a szabolcsi töltött káposztádat, mi egy cipőben járunk! Az én párom Mátészalkai, addig én sem ettem a káposztát (apám bácskai - ehetetlen a zsíros káposzta),de mióta anyósom elém tette ezt a fajtát, azóta nemcsak eszem, de főzöm is.
    Áldott ünnepeket!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép, nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  7. Gabi!Hát nagy nehezen bírtam csak ki:)))
    Én pedig ezt a szabolcsi töltött káposztát el akarom készíteni a héten,úgytervezem,hogy fele disznó és fele pulykahússal-anyósom szerint fele disznóhús-fele kacsahús a legjobb-szerintem is,de kacsahúst nem tudom most beszerezni,így marad a pulyka.És rizs helyett bulgurt tervezek beletenni.Anya gerslit szokott tenni bele,a hagyományos káposztát szokta készíteni.De amióta a szabolcsit ettem,én azt szeretem,s úgy,ahogy Petim anyukája készíti:)
    Boldog Ünnepeket Nektek!!!

    VálaszTörlés
  8. Tényleg volt benne gyümölcs gazdagon,csodaszép lett,további békés ünnepeket Kriszta!

    VálaszTörlés