Keresés ebben a blogban

2012. június 17., vasárnap

Duna hullámai szeletek

Nem tudom,hogy ez a recept honnan ered,de tele van vele az internet.Én  Citromhab receptjét választottam ki,mert azok a fotók nyerték el a tetszésemet a legjobban.Mindenképpen valamilyen meggyes sütit szerettem volna készíteni,de nem csak egy egyszerű meggyes pitét,hiszen az már szerepel a blogon,sőt,azt hiszem nem is csak egy.Nagyon könnyű elkészíteni,szerintem ez a "nem lehet elrontani süti"kategóriájába tartozik.
Jól behűtve egy ilyen izzasztó nyári napon igazi felüdülés ezzel "bűnözni":)


Duna hullámai szeletek 

Hozzávalók egy kb. 24x36 cm-es tepsihez


A tésztához
350 g liszt
250 g olvasztott  vaj
250 g cukor
6 egész tojás
1 csomag sütőpor
2 evőkanál kakaó -én holland kakaót használtam


400 g magozott meggy (mag nélkül kimérve)
2 evőkanál cukor
50 ml rum -és nem aroma!
1 csomag vaníliás cukor


A krémhez
600 ml tej
1  1/2 csomag vaníliás pudingpor 
200 g vaj
100 g cukor(+össz. 8 ek.cukor a pudingpor utasítása szerint)


A tetejére:
200 g étcsokoládé (én 60%-os kakaótartalmút használtam)
2 evőkanál étolaj


Elkészítés:


A meggyet kimagozzuk, megszórjuk 2 evőkanál cukorral, a vaníliás cukorral, meglocsoljuk rummal és elkeverjük. Egy órát állni hagyjuk, majd lecsurgatjuk.
A tésztához a tojásokat, cukrot, vajat elektromos habverővel összedolgozzuk, hozzáadjuk a lisztet és a sütőport, csomómentesre keverjük,Én ezt is elektromos habverővel tettem. A masszát kétfelé vesszük, egyik felébe belekeverjük a kakaóport.
Kivajazott, lisztezett tepsibe simítjuk először a sárga tésztát, majd óvatosan a tetejére a kakaósat.Egyenletesen rákenjük. Kirakjuk a meggyel és 200 fokra melegített sütőben sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy a közepe is rendesen átsült-e. 
A krémhez a pudingport a megadott cukormennyiséggel a tejben felfőzzük, kihűtjük. A vajat a cukorral kikeverjük, majd a kihűlt pudinghoz adjuk. Ha szükséges, habverővel homogenizáljuk.
A krémet a kihűlt tésztára kenjük.(először a tepsiből kiborítottam a tésztát és tálcára helyeztem.)
A csokoládét az olajjal vízgőz felett megolvasztjuk,kevergetve kihűtjük és a krémre simítjuk, villával hullámosítjuk a felületét.
Ha a csoki megdermedt forró pengéjű késsel szeleteljük.Egy éjszakára  a hűtőbe tettem dermedni.Szeletelés előtt körben a széleit levágtam,így 15 vaskos darab szelet jött kis belőle.

Jó étvágyat!







6 megjegyzés:

  1. Szép lett nagyon!!!
    Az egyik legfinomabb meggyes süti...szerintem:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett, és finom is, mi is nagyon szeretjük! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm!A dzsemet pedig próbáld ki!.)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek lettek. Én is nézegetem már tavaly nyár óta ezt a sütit, de eddig még nem került rá sor, hogy el is készítsem... De most, hogy mondod, ezt nem lehet elrontani, kedvet adott hozzá, bár ma már sütöttem egy meggyes pitét. :P

    VálaszTörlés