Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 3., péntek

Mandulás-szilvás lepény



Az idei nyár egyik legfinomabb gyümölcslepénye ez.A hétvégének hat új gasztromagazinnal indulok neki,szeretek "veszélyesen"élni,ugye?:) Az olimpia eseményeinek követése közben jó kis olvasmány lesz! Az egyikben ( Kiskegyed konyhája) láttam egy szilvás lepényt,amit ma el is készítettem kicsit továbbgondolva az eredeti receptet.Rögtön háromszoros adaggal indítottam,a legnagyobb tepsimmel és megspékeltem még egy kis szeletelt mandulával.24 darab,egyenként 96 grammos csodaszeletre jutott belőle.Tegnap kaptam bio tojást és sok bio szilvát,amiket gyorsan fel is használtam.A szilva érkezése előtt lett leszedve, a tojásról pedig tegnap reggel kelt fel a tyúk,mondhatni még "meleg"volt. Nincs is jobb,mint ilyen friss hozzávalókból sütit sütni és azt még frissen jól megkóstolgatni :)
( a fenti képen nem ez a szilva szerepel,de egy lenti fotón megemlékezek róla)Hát,eddigi életem legédesebb szilvái ezek,mint a méz,és most sem túlzok.Muszáj volt a sütibe is ezt használnom,és a végeredményből én is kóstoltam....


Mandulás-szilvás lepény

Hozzávalók: 6főre-nagy adaghoz ( az eredeti 3szorosa)

- 9 bio tojás
- 75 dkg porcukor
- 3 dl étolaj
- 1 citrom reszelt héja
- 3 cs. sütőpor
- 90 dkg finomliszt
- vaj és zsemlemorzsa  a tepsihez
- 3-4 marék szeletelt mandula
- 11-12 darab nagyon édes friss szilva

A tojásokat egyenként felütjük és egy mély keverőtálba öntjük.Hozzáadjuk a porcukrot és elektromos habverővel jó habosra verjük.Hozzáöntjük az olajat,belereszeljük a citromot,beleszitáljuk a sütőport ,majd a lisztet és elektromos habverővel sima, kissé habos,piskótaszerű tésztává keverjük.
Vajjal kikent és zsemlemorzsával megszórt nagyméretű tepsibe ( 32x 40cm) öntjük a tésztát,elegyengetjük,hogy mindenhol egyformán terüljön el. A szilvákat megmossuk,magjukat eltávolítjuk és minden fél szilvát még félbevágunk. Ezekkel  a negyed szilva szeletekkel kirakjuk a tészta tetejét,majd gazdagon megszórjuk a mandulával.Előmelegített sütőben ( gázsütő 2-es fokozata) kb. 40 percig sütjük.
Akinek túl nagy ez az adag,az felezze meg ,vagy harmadolja,s készítse kisebb méretű tepsiben!A szilva mennyisége kisebb adagoknál szintén változhat,de nem sokat!
Szilvalekvárt is kínálhatunk mellé,de tejszínhabbal is felszolgálhatjuk!

Jó étvágyat!

a mézédes szilvák

még nyersen

















1 megjegyzés: