Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 4., szombat

Meleg zöldbabsaláta

Nyár közepe van,a piacok roskadásig tele friss zöldségekkel és gyümölcsökkel.A legjobb itt beszerezni a finom alapanyagokat,de még ettől is jobb,ha van saját kertünk.Ennek híján ilyenkor nyáron hetente több alkalommal megyek végig a szomszéd város piacán,gyönyörködök a felhozatalban,kicsit beszélgetek a kofákkal és megrakodva térek haza.Nyáron a kedvenceim,amiket rendszeresen vásárolok: sárgabarack(amíg szezonja van,nagyjából egész júliusban), szilva (júliusban és augusztusban), nektarin,őszibarack, szeder,eper, málna,áfonya, meggy,cseresznye,ribizli,paradicsom,paprika,cukkini,padlizsán, tök,nyári alma,vöröshagyma, fokhagyma, újhagyma,uborka,zöldbab és így tovább.Szeretem így magukban fogyasztani,sosem édesítem,még a ribizlit is magában eszem.Ritkán kerül bele gyümölcs sütibe,maximum akkor,ha nagyon sok van belőle.De ha még ettől is több,akkor lekvárba is jut.Hihetetlen mennyiséget vagyok képes megenni gyümölcsből,nyaranta az étkezéseim 80%-át gyümölcs és zöldség teszi ki,és most sem túlzok.
Most minket a zöldbab érdekel,amelynek a zöld fajtáját szeretem a legjobban,de a napokban mégis a sárgából készítettem ezt a salátát.Gyorsan elkészíthető,mindig friss alapanyagokból a legjobb!Nyaranta szoktam készíteni több variációját.Egyiket tavaly nyáron már közöltem: Itt .


Meleg zöldbabsaláta

Hozzávalók:

- kb. 60 dkg zöldbab (jelen esetben sárga színű) felvágva
- 1 fej vöröshagyma
- 2 fej lila sonkahagyma
- só, bors, fűszerpaprika, őrölt római kömény
- 3 tojás felverve
- olívaolaj
- 4db olajban eltett szárított paradicsom
- 1 marék zöld olajbogyó
- 1 kiskanál szárított menta
- 1 kiskanál tamarind paszta (ázsiai boltokból)

A tálaláshoz most a Candida mentes kenyeret készítettem.

A hagymákat vékonyan felszeleteljük és kevés olajon a zöldbabbal elkezdjük sütni.Fűszerezzük ízlés szerint,majd hozzákeverjük a felkockázott aszalt paradicsomot és a tamarind pasztát- 1-2 percig sütjük amíg a bab megpuhul,majd belekeverjük a feldarabolt olajbogyót és a felvert tojásokat is.Addig sütjük,amíg a tojás is megsül.A legvégén megszórjuk a mentával.Paradicsommal tálaljuk.

Jó étvágyat!

a Candida mentes kenyér lenmaggal











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése