Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 16., csütörtök

Tenger gyümölcsei sült zöldségkörettel

Ma igen részletesen bejártam a közeli város őstermelő piacát és jól bevásároltam a hosszú hétvégére, valamint a következő hét egy részére is.
Íme a cucc egy része:
 A kukoricából,a répából és a paprikákból többet vettem,mint amennyi a képen látható.3.hete szemeztem ezzel a sütőtökkel,csodálkozva figyeltem,hogy már kapható és a bácsi  elmondása alapján van ám bőven,nagyon korán érik idén.Nagyon olcsón ideadta ezt a remek példányt miközben meghallgattam  a"meséjét":) A paradicsomot pedig  lehagytam a fotóról.

 A kép alján látható gyümölcsökből is természetesen nem egy-egy darabot vettem. Szeretnék egy-két újdonságot készíteni majd az almából,de talán a körtéből is.A fotóról lemaradt a szeder,ami a holnapi torta egyik tartozéka.


A zöldségek egy részét fel is használtam ebédre.Az alábbi rögtönzött recept kerekedett belőle.Isteni finom,csupa frissesség,energia-és vitaminbomba!



Tenger gyümölcsei sült zöldségkörettel

Hozzávalók 3 főre:

- 1 kg tenger gyümölcsei keverék
- olívaolaj
- 6-7 gerezd magyar lila héjú fokhagyma
- 1 citrom leve
- 1 jókora marék felaprított petrezselyemzöld felaprítva
- 1 nagyobb darab csillagtök
- 1 kisebb sütőtök ( pl.Halloween tök) fele 
- 1 nagyobb darab fehér cukkini
- 2 db paradicsom
- 1 csokor kis méretű lila színű újhagyma
- 1 db hosszú és vaskos sárgarépa
- só, bors, szárított bazsalikom

A csillagtököt meghámozzuk,magját eltávolítjuk és 2-3 cm-s kockákra vágjuk.Egy tepsi aljára pakoljuk.A cukkini végeit levágjuk és felkockázzuk a feldarabolt tökre.A paradicsomot is ráaprítjuk a zöldségekre.A sárgarépát megpucoljuk és azt is feldaraboljuk,majd hozzáadjuk a többi zöldséghez.A sütőtök magját kikanalazzuk és a tököt a héjával együtt felcikkelyezzük.A tepsiben lévő zöldségeket meglocsoljuk olívaolajjal és kézzel kicsit átforgatjuk őket.A sütőtök szeleteket ráfektetjük a zöldségágyra,majd az újhagymát is elrendezzük a tetején.Sózzuk,borsozzuk és bazsalikommal ízesítjük.Még egy kevés olajjal meglocsoljuk és mehet a sütőbe ,ahol gázsütő 3-as fokozatán 45 perc alatt annyira puhára sütjük,hogy a villa könnyen átmenjen rajta,de még  ne legyen nagyon puha.
A tenger gyümölcseit kiolvasztjuk és langyos vízsugárral átmossuk,lecsöpögtetjük.Kevés olívaolajat öntünk egy széles karimájú serpenyőbe és a tenger gyümölcseit beleöntjük.Rápasszírozzuk a megpucolt fokhagymagerezdeket és elkezdjük sütni.Kb. 5 perc alatt megsülnek,villával könnyen ellenőrizhetjük.Amikor kész,elzárjuk a gázt és meglocsoljuk a citromlével,majd megszórjuk a felaprított petrezselyemzölddel.
A kész sült zöldségekkel tálaljuk.


Jó étvágyat!






















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése