Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 30., vasárnap

Beetroot brownies/ Céklás Brownie

Ha valami nagyon csokisra vágyunk,de nem szeretnénk a kalóriák miatt annyira aggódnunk,s kedveljük a céklát is,akkor pont egy ilyen Browniera van szükségünk.A receptet a szeptember Good Food magazinban találtam,de az angol nyelvű oldalon is fent van. Isteni finom csokoládé-mennyország!
Az eredeti receptet kicsit megreformáltam, barna cukor helyett a megadott cukormennyiség felét Eritrittel váltottam ki,s mivel több nem volt belőle itthon,így a másik felét lágy,sötétbarna nádcukorral pótoltam.Finomliszt helyett zabpehelylisztet használtam.A belseje finom,puha,picit érezni csak a céklát.Könnyen és viszonylag szépen lehet szeletelni miután telesen kihűlt.Nem szárad ki,nagyon finom szaftos belül.És gyorsan elkészíthető,valódi csokibomba!
Íme az én variációm:


Céklás brownie

Hozzávalók:

- 500g nyers céklagumó
- 100g sótlan vaj + kevés a tepsi kikenéséhez
- 200g étcsokoládé( min.70%-os,nálam 73%-os)
- 1 kiskanál vaíliakivonat
- 125g Eritrit
- 125g lágy,sötétbarna nádcukor
- 3 nagyméretű egész tojás
- 100g zabpehelyliszt
- 25 g holland kakaópor

A céklát gumikesztyűben meghámozzuk és felaprítjuk.Egy kerámia tálba tesszük és kevés vízzel felöntjük.Lefedjük és a mikróban legmagasabb hőmérsékleten 12-13 percig puhára pároljuk.
A kihűlt puha darabos céklát robotgépbe tesszük,hozzáadjuk a felkockázott vajat, a közben megolvasztott csokoládét és a vaníliaaromát , majd az egészet pépesítjük.Az Eritritet és a nádcukort a 3 egész tojással 2 perc alatt jó habosra verjük, majd apránként belecsurgatjuk a csokis-céklás keveréket.A lisztet a kakaóporral elkeverjük és beleszitáljuk a keverékbe.Óvatosan,laza mozdulatokkal összekeverjük az egészet úgy,hogy még habos maradjon. Vajjal kikent tepsibe ( 20x30 cm) öntjük a masszát és előmelegített sütőben 25 percig sütjük.A tepsiben hagyjuk kihűlni.

Jó étvágyat!






3 megjegyzés:

  1. Tutti lett Nálad is :) én havonta készítem :)

    VálaszTörlés
  2. Ez biztos finom, kóstóltam:-) csak a gyerekek szúrták ki, mert egy kissé pirosas volt:-)

    VálaszTörlés