Keresés ebben a blogban

2012. október 6., szombat

Tandoori csirke Sütőtökös-céklás-zöldséges piláffal

A hét közepén krisztusi korba léptem!A családi gyász beárnyékolta a napjainkat,valahogy nem így képzeltem a  33.at!Az az álom,hogy összeül a "család" és készítek,vagy kapok egy tortát-lehetőleg mandula vagy diós töltelékkel,egy pillanat alatt szertefoszlott.De majd legközelebb!
Amikor nem szerettem volna újra felzaklatni magam-szokás szerint mindig más miatt-mindig úgy fogalmaztam a napokban,hogy: Na, inkább lapozzunk!Ez érvényes most is,így hát lapozok egyet "Életem regényében"....

Tandoori csirkét már készítettem,vagy legalábbis valami hasonlót.Persze ha lenne hordó alakú agyagsütő kemencém,vagyis "Tandoor"-om,akkor lenne csak igazán indiai a fogás.A mostani receptet a legújabb Good Food-ban találtam,s bevallom,hogy első látásra szerelem volt.Az én változatomban nem csirkecombokat használtam,hanem csirkemelleket,s nem grilleztem,hanem sütőben sütöttem a húst.Néhány ponton eltér még a receptem,de csak apróságokban.Köretnek saját verziójú piláfot készítettem kuszkuszból és rengeteg színes zöldséggel.Mert a sok feketeség után nagyon vágytam már a sok színre!Nagyon ízletes,egészséges ebéd kerekedett belőle,legalább 8 főnek elég!Bor helyett most pompás Othello szőlő kísérte...
A Piláfról már korábban posztoltam: ITT és egy recept is tartozik hozzá.



Tandoori csirke Sütőtökös-céklás-zöldséges piláffal

Hozzávalók a Tandoori csirkéhez:

- 2 citrom leve
- 2 kiskanál pirospaprika
- 2 fej lilahagyma
- 1,2 kg csirkemellfilé
- szezámolaj
- 300ml natúr joghurt vagy görög joghurt
- egy nagyujjnyi friss gyömbér reszelve
- 4 gerezd zúzott fokhagyma
- 1 kiskanál garam masala
- 1 kiskanál őrölt római kömény
- fél kiskanál őrölt chilli
- fél kiskanál kurkuma
- só
- fél csokor petrezselyemzöld

Előző nap este bepácoljuk a csirkét.A csirkemelleket félbevágjuk,majd a szeleteket is félbevágjuk.A húsok mindkét oldalán egy mélyebb bevágást ejtünk. Elkészítjük a  pácot: ehhez a joghurtot a gyömbérrel,a  fokhagymával és a fűszerekkel simára keverjük.Hozzáadjuk a citromok levét, a paprikát és a nagyon apróra vágott hagymát is.A húsokat a pácba rakjuk úgy,hogy a pác mindenhol érje.Egy egész éjszakára  lefedve a hűtőben pihentetjük. Másnap egy tepsibe sütőpapírt teszünk,meglocsoljuk szezámolajjal és a pácolt csirkedarabokat elhelyezzük benne.Megsózzuk. Szép pirosra,puhára,omlósra sütjük.Tálalásnál felaprított petrezselyemzölddel és csipetnyi pirospaprikával megszórjuk.

Hozzávalók a Piláfhoz:

- 500ml kuszkusz
- 1 liter víz
- 2 szál póréhagyma
- 1 dl szezámolaj
- só, kurkuma, sáfrány, koriander,őrölt római kömény
- 1 nagyobb méretű,vaskos kígyóuborka fele
- 3 kisebb paradicsom
- 500g zsenge zöldborsó
- 2 nagyobb méretű cékla
- 30-40 dkg sütőtök ( héj nélkül mérve)
- 10 dkg szeletelt mandula
- fél evőkanál szezámolaj
- csipet bors
- fél csokor petrezselyemzöld

A céklák végeit levágjuk,megmossuk és puhára pároljuk.Amikor villával könnyen átszúrható,akkor hideg vízzel átmossuk és hűlni hagyjuk.A héját leszedjük róla és felkockázzuk.A sütőtököt kis kockákra vágjuk,meglocsoljuk fél evőkanál szezámolajjal,sózzuk és borsozzuk,majd puhára sütjük.
A borsót enyhén sós vízben puhára főzzük. A többi zöldséget is apróra felkockázzuk.A mandulát megpirítjuk. A póréhagymákat nagyon apróra vágjuk és 1 dl szezámolajon megpirítjuk.Felöntjük a vízzel és beleszórjuk a fűszereket: só, kurkuma, sáfrány, koriander és őrölt római kömény ízlés szerinti mennyiségben.Amikor felforrt,beleöntjük a kuszkuszt,elkeverjük,a gázt elzárjuk és lefedjük.Pár perc múlva a kuszkusz jól magába szívja a fűszeres levet.Az összes zöldséget a kuszkusszal összekeverjük,megszórjuk a felaprított petrezselyemzölddel és a mandulaszirmokkal. 

Jó étvágyat!

















5 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Adom a címet, küldhetsz belőle :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi!:)Nyithatod az ablakot!:)

    VálaszTörlés
  3. A fotóid nagyon kellemesek. Minden csupa szín. Vidám természeted lehet. Gratulálok a blogodhoz.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm!Viszont sajnos egyáltalán nincs vidám természetem,csak ha alkotásról van szó,maximum akkor,örömem lelem benne.

    VálaszTörlés
  5. Szép, de melós fogás :), viszont jól elkészítve nagyon finom, megéri a fáradságot! Grat!

    VálaszTörlés