Keresés ebben a blogban

2012. október 7., vasárnap

Diós,juharszirupos,sütőtökös rácsos pite

Szülinapi torta helyett inkább egy igazán házias jellegű pitét készítettem.A recept ötlete a szeptemberi Good Food-ból ,illetve angol oldaláról: Innen való.Apró változtatásokkal igazán pompásra sikeredett.
Az eredeti recept 750g készen kapható linzertésztát ír alapul,de én sajátot készítettem dán vajjal és citrommal.A tészta is megér egy misét,de a kemény külső alatt rejlik a pite érzékeny "lelke", az a  mascarponekrémes sütőtökös krém,amely felejthetetlenné teszi ezt a süteményt.Vagyis teljesen olyan,mint amilyen én is vagyok...


Diós,juharszirupos,sütőtökös rácsos pite

Hozzávalók a linzertésztához:

- 300g finomliszt(nálam:Nagyi titka búza finomliszt)
- 200g eredeti dán puha vaj (nálam: Lurpak)
- 100g cukor
- 1 egész tojás
- 1 cs. vaníliáscukor
- 1 csipet só
- 1 citrom reszelt héja

A tészta hozzávalóiból omlós linzertésztát gyúrunk és fóliába takarva 30 percre a hűtőbe tesszük.Ezután a tészta 2/3-ad részéből egy kör alakú lapot nyújtunk és egy kb. 25 cm átmérőjű,cakkos szélű kerek piteformába helyezzük.A széleket nyomjuk hozzá a forma széléhez,hogy felvegye a cakkos alakot.
A tésztába töltjük a lenti tölteléket.Ezután 20 percig előmelegített sütőben sütjük.Közben a maradék tésztát kinyújtjuk és derelyevágóval hosszú csíkokra vágjuk.Egy tálcára helyezve hűtőbe tesszük a felhasználásig.A 20 perc sütés után óvatosan kiemeljük a félig kész pitét és a széleit tejjel lekenjük.A hűtőből kivett tésztacsíkokat a pite tetejére helyezzük,majd ahová diót teszünk,azt a részt előtte egy kicsit lekenjük tejjel,majd erre helyezzük a diót.Újra betesszük a sütőbe és még 20-25 percig sütjük,szép aranybarnára. 
Tálaláskor a kihűlt pitét porcukorral meghintjük és pár csepp juharsziruppal meglocsoljuk.

Hozzávalók a töltelékhez:

- 650-700g sült sütőtök húsa ( héjastól egy evőkanál napraforgóolajjal meglocsolva sütve)
- 175-180g lágy,sötétbarna nádcukor
- 250g mascarpone
- fél teáskanál őrölt szerecsendió
- 1 púpozott kiskanál őrölt fahéj
- 1 hüvelykujjnyi friss gyömbér reszelve
- 2 egész tojás
- 4 evőkanál juharszirup
- 1 teáskanál vaníliakivonat

A tészta tetejére: 1-2 marék dióbél.
A kenéshez: kevés tej

A töltelék összes hozzávalóját krémesre keverjük.Én elektromos habverővel tettem.

Jó étvágyat!



















5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet :) Én is készülök sütőtökös pitét sütni ez nagyon ígéretesen hangzik :)

    VálaszTörlés
  2. Ez a pite nagyon tetszik! Csak juharszirupom nincs itthon, de szerintem agavé sziruppal helyettesíthető...

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is helyettesíthető agavéval!

    VálaszTörlés
  4. Bocsi, az elején elírtad, "30 percre a sütőbe tesszük...". Biztosan hűtő akart lenni. :)

    Egyébként nagyon tetszik, biztosan kipróbálom majd.

    VálaszTörlés
  5. Jajj,igen,Köszönöm!Már javítottam!:)

    VálaszTörlés