Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 22., szombat

Mini fügés-kókuszos gesztenyetorta

Jó szokásomhoz híven a legtöbb receptet a saját ízlésemre variálom.Így tettem ezt ma is, méghozzá Rachel Allen Tésztamentes mandulás körtetortájával.Annyi mindent változtattam rajta,hogy már köze sincs az eredetihez,így ez valami új lett.Reform,mert hagyományos liszt és cukor nincs benne.A gesztenyelisztet még a nyár elején szereztem be,palacsintának szántam,de meggondoltam magam.A zabpehelylisztet pedig nemrég fedeztem fel,s még mindig használom,ebbe a tortába is szuper.Az Eritrit,mint cukor helyettesítő pedig nemcsak a nagyon alacsony kalóriatartalma miatt annyira szimpatikus,hanem lágy,finom édes ízt is ad a sütiknek.A datolyaszirupot pedig nem hagyhattam ki most sem,természetes édesítő ez is.Fügét pedig csak keveset tudtam venni,de annál inkább friss,érett,édes darabokat. Kókuszcsipszem pedig teljesen véletlenül akadt itthon,igazából a nagy része egy kókusztorta díszítőelemeként várakozik még....
( már azon gondolkodom,hogy kókuszlisztből,kókuszolajjal is nagyszerűen elkészíthetném....)


Mini fügés-kókuszos gesztenyetorta

Hozzávalók 4 főre:

- 5 dkg zabpehelyliszt
- 10 dkg gesztenyeliszt
- 10 dkg Eritrit
- 4 nagy tojás fehérje+ 2 dkg Eritrit +csipet só=keményre verni
- 10 dkg olvasztott vaj
- 1 citrom reszelt héja
- 1 kupica barna rum
- 1 kiskanál fahéj
- 4-5 db friss érett füge
- 2 nagy csipet kókuszpehely
- 1 evőkanál datolyaszirup

Továbbá:

- egy 18 cm átmérőjű,kicsi,kereke csatos tortaforma
- sütőpapír

A tálaláshoz:

-friss füge vagy fügelekvár

A liszteket kimérjük és az édesítővel elkeverjük.Hozzáadjuk az olvasztott vajat, belereszeljük a citrom héját,beleöntjük a rumot és hozzákeverjük a fahéjat is. A fent említett kemény tojáshabot lazán hozzákeverjük,majd a sütőpapírral bélelt tortaformába simítjuk.A negyedekbe vágott fügével pakoljuk meg a tetejét és megszórjuk a kókuszpehellyel.Végezetül meglocsoljuk a datolyasziruppal.Előmelegített sütőben kb. 35 percig sütjük.A formában 15 percig hagyjuk hűlni hideg kövön,majd eltávolítjuk a csatos részét és a sütőpapírt is,s így teljesen kihűtjük.
A tésztája majdnem olyan lesz,mint a gesztenyepüré.Négy felé vágva egy kiadós,pompás,friss,üde,édes meglepetés jut minden éhes,ínyenc szájnak!:)

Jó étvágyat!

sütés előtt



























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése