Keresés ebben a blogban

2012. október 28., vasárnap

Magvas reform kenyér

Ennek a kenyérnek az ötlete egy pogácsa receptről jutott eszembe:) Olvasgattam,nézegettem,variáltam,tervezgettem és a végén kenyér formát öltött.Mivel én általában nem eszem kenyeret,így ez a páromnak készült. Egy-két nap alatt elfogyott reggelire és vacsorára a következő feltéttel: egy rész márványsajt kevés natúr joghurttal összekeverve és megszórva kicsit pirított dióval.Egy harapást engedélyeztem magamnak ,így bizton állíthatom,hogy Nem semmi!:)



Magvas reform kenyér

Hozzávalók:

- 4 dl tej
- 5 dkg friss élesztő
- 2 kiskanál cukor
- 20 dkg puha margarin vagy vaj
- 60 dkg Graham liszt
- 30 dkg finomliszt
- 4 kiskanál só
- 2-2 evőkanál: tökmag, napraforgómag, lenmag és szezámmag

A tejet a  cukorral meglangyosítjuk,majd elkeverjük benne az élesztőt és 2 kanál lisztet.Hagyjuk felfutni.A többi hozzávalót egy mély tálba mérjük és az élesztős keverékkel hólyagos tésztává gyúrjuk.40 percig hagyjuk meleg helyen kelni,majd gyúrjuk át,formázzunk cipót belőle,középen kereszt alakban vágjuk be.Tegyük a formába,vagy a sütőlapra. Takarjuk le és 30-40 percig hagyjuk még kelni.Sütés előtt szórjuk meg a tetejét egy kevés liszttel,így rusztikusabb lesz.Sütés sütőpapíros tepsin vagy sütőpapírral bélelt kerek kerámiaformában. Tűpróbáig süssük.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése