Keresés ebben a blogban

2012. november 2., péntek

Banános-mogyoróvajas muffin

Néha igencsak előredolgozok,mármint jóval korábban készítek karácsonyi sütiket. A nyár végén készült ez a muffin,s mivel volt tavalyról szép,adventi ,vagy ha úgy tetszik karácsonyi muffin kapszlim,így már akkor ezekbe bugyoláltam be a sütiket.Akkor még nem tudtam,hogy mogyoróallergiám van,bár ha visszagondolok,alig ettem belőle,viszont isteni finom volt!Ma már rá sem mernék nézni,csak szippantgatnám az illatokat....:)

A recept alapötlete Rachel Allentől származik, viszont én újítottam rajta.( reformosabb lett!) A könyvben egy nagyon egyszerű fotót láttam róluk,s már akkor eldöntöttem,hogy az én fotóim bizony nem ilyenek lesznek!Egy muffin megérdemli,hogy ízlésesen felöltöztessük és máris összefut a nyál a szánkban,ugye?!

Tökéletes bármikorra,de szerintem adventkor,vagy a karácsonyi időszakban a legjobb.Ha pedig egy kis mézeskalács fűszerkeveréket is csempésznénk a tésztába,akkor le sem tagadhatná,hogy helye van az ünnepi asztalon.
Nagyon könnyű elkészíteni,kezdőknek is ajánlom!Kiváló reggelire egy pohár tea vagy tej mellé,gyerekeknek a suliba tízóraira,de uzsonnára is!


Banános-mogyoróvajas muffin

Hozzávalók: ( nálam 18 darab lett belőle)

- 275g zabpehelyliszt
- 50g zabpehely
- 1 ek. sütőpor
- 2 egész tojás
- 150g Demerara nádcukor
- 2 banán és még 2 darab a muffinok közepébe
- 125g ropogós, darabos földimogyoróvaj
- 50g vaj felolvasztva
- 250ml tej

A banánokat villával szétnyomjuk és az összes hozzávalóval sima tésztává keverjük. Muffin formákat kapszlikkal kibélelünk,és 3/4-ig töltjük a tésztával mindet.A 2 banánt felszeleteljük és egy-egy darabot nyomunk a muffinok közepébe. Előmelegített sütőben világosbarnára sütjük.Tűpróbával ellenőrizzük,hogy a közepe is átsült-e.Fémrácson hagyjuk hűlni.Miután kihűlt tálaljuk.Tálaláshoz színes,mintás muffin kapszlikat használjunk.

Jó étvágyat!











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése