Keresés ebben a blogban

2012. december 30., vasárnap

Szerencsehozó malackák Szilveszterre

A blog Vezető receptje , a Kelesztés nélküli,duplán sajtos pogácsa ,a mostanra már majdnem 15ezer kattintással vezető, nagy kedvence a családunknak is.Ma dupla adaggal készítettem,s egy részéből kis malackákat gyártottam.Mivel sütés közben megkelt és főleg Grehem liszttel készítettem,így nem olyan szépek,de azért mutatósak.Az ízük pedig fenséges.
Keresztanyám ma úgy meglepett,hogy csak na!( Remélem olvasod! ) A blogomról két receptemet tökéletesen elkészítette,s azokkal látott minket vendégül.Kell ennél nagyobb büszkeség?! :)
A két recept pedig,amit elkészített: a mostani Duplán sajtos pogácsa  és a Gesztenyés keksztekercs. Mindkettő nagyon finom volt!

Íme  a recept még egyszer:


Szerencsehozó malackák,avagy Duplán sajtos pogácsa,amit nem kell keleszteni ( a világ legfinomabb pogija)

Hozzávalók: 40 dkg liszt, 25 dkg puha langyos Rama, 2 dl tejföl(én fele tejföl fele sűrű natúr joghurt keverékét használtam), 3 dkg élesztő, 15 dkg reszelt füstölt sajt(a tésztába), 2 teáskanál só.
A tetejére: 2 tojássárgája és reszelt sajt(füstölt és trappista keveréke)

Összegyúrjuk a hozzávalókat!Nem kell keleszteni!Szép könnyű tészta lesz. Lisztezett gyúródeszkán kinyújtjuk és pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.Sütőpapíros tepsibe pakolgatjuk egymástól 2 cm-re,tetejét tojássárgájával megkenjük és reszelt sajttal megszórjuk.Előmelegíttet sütőben arany színűre sütjük.(kb 15-20 perc)-attól függ kinek milyen sütője van. Langyosan ,hidegen egyaránt finom!

A malackákhoz: plusz hozzávaló:egész szemes bors és ezek tetejére nem tettem füstölt sajtot.És most 80%-ban Grehem lisztet használtam hozzá.

Jó étvágyat!




1 megjegyzés:

  1. Terveztem én is ilyen malackákat az unokáimnak, de most sajnos elmarad.
    Nagyon helyesek!

    VálaszTörlés