Keresés ebben a blogban

2013. február 18., hétfő

Polenta

A hétvégén Polentát készítettem, kipróbáltuk...,először... Egyszerű elkészíteni, és a parmezán határozottan jót tett neki,mégsem vált a kedvencünkké.Valamiért én egyébként is elutasítom a darákat.Ez majdnem olyan,mint az az érzés amikor a liszt és a krumpli találkozik dödölle formában.Vagy a macok...,szóval a nem szeretem kategória nálam.Röviden összefoglalva: a polenta nem lett a kedvencünk,de másoké még lehet! :)
Nem hagytam formában megszilárdulni,viszont több receptben igen mutatós a felszeletelt megdermedt polenta,amit grillezés után melegen tálalnak.
Én resztelt csirkemájjal és uborkasalátával kínáltam.


Polenta

Hozzávalók:

- 30 dkg kukoricadara
- 1 liter víz
- só
- morzsolt kakukkfű
- 10 dkg vaj
- 15 dkg parmezán

A vizet a sóval felforraljuk,majd lassan kevergetve hozzáöntjük a darát.Kb. 25-30 percig gyakori keverés mellett készre főzzük.Ezután a felkockázott vajat és a reszelt parmezánt is hozzákeverjük,majd formában hagyjuk szilárdulni,( majd felszeleteljük)vagy mint én tányérokba kanalazva azonnal kínáljuk.

Jó étvágyat!





2 megjegyzés:

  1. hová tűntél Kriszta? Minden oké?

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Sajnos nem,de próbálom újra felépíteni magam.Testi-lelki betegségek...sok! :(
    Ma írtam egy bejegyzést,de csak mert megnyertem egy versenyt.
    Amint jobban leszek,jövök újra,hosszú folyamat elején járok még,de igyekszem!Nem fogok eltűnni... :)

    VálaszTörlés