Keresés ebben a blogban

2013. november 23., szombat

Magos, mustáros fogasfilé sütőtökkel

Már két hete az ünnepekre hangolódva sütök-főzök,de gondolatban már hónapok óta tervezem a karácsonyi menüt...Szeretnék főleg paleo,egészséges ételeket készíteni,de gondolok azokra is,akik a hagyományos fogásokat és desszerteket kedvelik.

A legtöbb karácsonyi asztalra mindig szokott valamilyen halétel kerülni.Sok-sok évvel ezelőtt halat csak karácsonykor fogyasztottunk,nem is értettem miért nem ettünk máskor is.A szüleim sem találtak rá jó választ.Pedig én már akkor is nagyon szerettem.Így sokáig csak konzerv formában fogyasztottam halat.Karácsonykor pedig mindig én készítettem a halfelfújtat, amit azóta már füstölt pisztrángból is megalkottam.

A következő recept nem felfújt,hanem egy isteni és egészséges halétel már a karácsony jegyében.


Magos, mustáros fogasfilé sütőtökkel
kb.6 főre 

Hozzávalók:

- 1 kg fogasfilé
- só, csipet bors és szerecsendió
- 3 ek.napraforgómag
- 2 marék dió
- 1 marék tökmag
- 2 kanál makadámdióliszt
- 3 ek.méz
- 5 ek.dijoni mustár
- 1 citrom leve
- 2 nagy darab kínai kel
- 1 közepes méretű sonkatök
- 3 fej fokhagyma
- 1 marék felaprított petrezselyemzöld
- olívaolaj

A fogasfiléket 6 darabba vágjuk.Minden oldalát sózzuk.A magvakat száraz serpenyőben megpirítjuk,majd durvára törjük.Összekeverjük a borssal, szerecsendióval, a makadámdióliszttel, a mézzel, a mustárral és a citromlével.Olívaolajjal kikenünk egy kerámiatepsit vagy jénait, belehelyezzük a halszeleteket és a magos keveréket a szeletekre kenjük.Kicsit meglocsoljuk olajjal,majd aranybarnára sütjük.
A kínai kelt megtisztítjuk és nagy darabokra felvágjuk.A sütőtököt felkockázzuk.Olívaolajon a zöldségeket elkezdjük párolni.Sózzuk,borsozzuk és vékonyra szeletelt fokhagymát adunk hozzá.Lefedve puhára pároljuk.A végén adjuk hozzá a petrezselyemzöldet.A fogasfilé mellé kínáljuk köretként.

Jó étvágyat!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése