Keresés ebben a blogban

2014. január 26., vasárnap

Paleo Mandulás vaníliapuding

Azt szeretem a paleoban többek között,hogy a hagyományos ételek és desszertek reformmá tétele olyan izgalmas és néha felér egy kihívással.Egyáltalán nem unalmas,sőt mi több,sokkal finomabb desszertek készíthetőek paleosan,mint hagyományosan.Nem hittem volna egy éve,hogy ezt fogom mondani,kicsit ijedten álltam azon helyzet előtt,amikor egyik napról a másikra elkezdtem ezt a számomra egyébként már nagyon is ismerős étrendet követni,mert tartottam attól,hogy a kedvenc sütijeimről le kell majd mondanom.
Eleinte nem is kívántam az édeset,nagyon ritkán,havonta talán egy alkalommal fogyasztottam paleo desszertet.Később azonban kísérletezni kezdtem e téren és ahogyan Ti is láthattátok,egész szépen beindult a fantázián paleo sütemények,torták és desszertek terén is.

Ez a puding recept is  hasonló módon született. Karácsony előtt már próbálkoztam vele a Paleo mézes krémesnél,de akkor még nem találkoztam a tápióka keményítővel.Idén már sikerült beszerezni és egy dobozzal már egy is használtam.Meggy- és tökfőzelék sűrítéséhez,süteményekhez,valamint ehhez a pudinghoz is.Gyorsan elfogyott a kis dobozzal és kedvencem lett.


Paleo mandulás vaníliapuding 2 főre

Hozzávalók:

- 4,5 dl kókusztej
- 1 dl Cocomas kókusztejszín
- 2 tojássárgája
- 2 evőkanál mandulaliszt
- 3-4 evőkanál xilit vagy eritrit
- késhegnyi Bourbon vaníliapor
- 2-3 evőkanál tápióka keményítő

Továbbá:

- 2 db kisebb banán
- fél gránátalma magjai
- fél kiskanál agar-agar

A puding hozzávalóit  simára keverjük és állandó keverés mellett sűrűre főzzük.Poharakba szedjük.A tetejét banánkarikákkal befedjük.A fél gránátalma magjaiból egy-egy marékkal a pudingra szórunk.A maradék gránátalmát összepréseljük, a levét felöntjük annyi vízzel,hogy kb.1 dl folyadék legyen.Felforraljuk és feloldjuk benne az agar-agart.Ezt a zselét a pudingokra öntjük.Hűvös helyen hagyjuk teljesen kihűlni.Ezután 1-2 órára a hűtőben pihentetjük.

Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése