Keresés ebben a blogban

2014. május 24., szombat

Csokis poharas krém

A héten megérkezett a nyár hozzánk is.A nagy melegben nem szívesen kapcsolom be a sütőt desszert készítéshez, ilyenkor inkább sütés nélküli finomságot alkotok. Ma egy élő édességet dobtam össze Lénárt Gitta Élő édességek könyve alapján. Egy kicsit a hozzávalók adagján változtattam ahhoz mértem, hogy miből mennyi volt itthon. Nagyon finom és laktató ebéd utáni desszert.
Három adag lett belőle. Tökéletesen beleillik a paleo étrendbe. Bármilyen gyümölccsel variálható.


Csokis poharas krém

Hozzávalók 3 személyre:

első réteg:
- 10 dkg beáztatott mandula ( nálam mandulaszirom pár percre beáztatva langyos vízbe )
- 5 dkg mazsola ( én ezt is beáztattam pár percre )
- 1 evőkanál kókuszreszelék
- fél kávéskanál fahéj

második réteg:
- eper feldarabolva
- banán feldarabolva

harmadik réteg: csokikrém
- 15dkg kesudió
- 2 evőkanál folyékony méz
- 1 evőkanál holland kakaópor
- víz

a díszítéshez: 
- kókuszreszelék
- egész eper

Az első réteghez a hozzávalókat késes aprítógépbe tesszük és morzsalékosra daráljuk össze. Csinos poharakba/kelyhekbe osztjuk szét ezt a morzsát egyforma mennyiségben. Erre jön egy réteg feldarabolt eper és egy réteg feldarabolt banán ( poharanként nekem 1-1 kisebb banán ment bele ). A csokikrémhez a hozzávalókat annyi vízzel együtt daráljuk,turmixoljuk össze,hogy ne legyen nagyon folyós, hanem egy sűrű öntetet kapjunk. Apránként adagoljuk hozzá a vizet. Ezt a krémet öntsük a gyümölcsük tetejére. Tegyük a hűtőbe legalább egy órára. Tálalás előtt szórjuk meg a tetejét kókuszreszelékkel és díszítsük eperrel.

Jó étvágyat!

forrás:









1 megjegyzés:

  1. I’m not that much of a internet reader to be honest but your blogs really nice, keep it up!
    I'll go ahead and bookmark your site to come
    back later. Cheers

    my web-site ... vaizdas svetianes

    VálaszTörlés