Keresés ebben a blogban

2015. október 10., szombat

Gasztrotúrák II. - Debrecen

Amint azt az előző bejegyzésemben már írtam, idén, de főleg nyáron sikerült több hazai étteremben is megfordulnom és kipróbálni jó néhány finomságot. Most több debreceni helyszínnel szeretném gazdagítani a listát.

Debrecen városa számomra sokat jelentett az elmúlt tizenhét évben, mivel ott voltam egyetemista,de idén új, felejthetetlen élményekkel gazdagodtam ott, kulináris értelemben is. Többek között emiatt utaztam a találkozások városába...
Volt szerencsém több étteremben is megfordulni és kipróbálni néhány fogást, amelyek közt volt paleo és olyan, amely már majdnem az volt. Ezek közül most bemutatok néhányat.

Az első a WASABI , melyet mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Most kóstoltam először sushit és bevallom nagyon ízlett. Nem mondom, hogy minden nap tudnám fogyasztani, de igazán különleges élmény volt és megkedveltem. A pálcikával való étkezést még gyakorolni kell, de sajátos módon sikerült úgy megoldanom, hogy az már művészet :) Először jártam ilyen jellegű helyen és elsőnek nagyon magával ragadott a látványa annak, ahogy futószalagon elhaladnak a különféle ételvariációk az asztalok mellett. Mintha egy másik dimenzióba kerültem volna hirtelen. Bevallom ,hogy elvarázsoltak a színes apró kis falatok, melyekben étkezés közben is gyönyörködhettem. Nagyon széles a kínálat mindenféle finomságból és a felszolgálókat is dicséret illeti, akik aprólékosan és kedvesen elmagyarázzák melyik étel milyen összetevőkből áll és hogyan érdemes fogyasztani. Fenséges volt minden.
Íme pár fotó az étteremből:

WASABI:  Debrecen , Piac u. 18. 







A második debreceni étterem, ahol jártam a Pálma Pub . A Nagyerdőn található, villamossal könnyen megközelíthető. Közel van a Debreceni Egyetem főépületéhez is. Meleg, napütéses nyári nap volt és egy kiadós nagyerdei séta után jól esett az étterem kerthelyiségében elfogyasztani egy kis birsalmapálinkát , valamint  a Roston sült jércemellet cukkinivel, gombával, vörös-currys kókusztejmártásban, jázminrizzsel.
Nagyon finom volt és meg voltam elégedve a kiszolgálás színvonalával is. Mindig nagy a forgalom náluk.

 Pálma Pub: Debrecen, Simonyi u.44. 


A harmadik hely a Melange Kávéház , avagy a volt Egyetem Kávéház az Egyetem sugárúton. Egy nagyon elegáns és hangulatos, európai stílusú étterem. Itt kétszer is megfordultam debreceni tartózkodásom során, s mindkét alkalommal a lazacot próbáltam ki, kétféle módon is: Lazacfilé zöldséges petrezselymes burgonyával és rukkolával, valamint Hirtelen sütött lazacfilé édes-chilibe forgatott grillezett tintahallal, karfiolos répapürével

Melange: Debrecen, Egyetem sgt.56. 






A következő étterem tetszett a legjobban. Egy nagyon romantikus és vidéki stílusú,ámde konyháját tekintve exclusive : Malom Étterem . Itt a kacsamellet próbáltam ki rizottóval, viszont mivel a rizottó elkészítéséhez tejszínt is használnak, ami laktózt tartalmaz, így kérésemre anélkül készítették el.
Több különleges fogást kínálnak, valamint különlegesen finomak a boraik is.
Az étterem hangulata magával ragadó. A képek magukért beszélnek. 

Malom Étterem: Debrecen, Böszörményi u. 1.




Kacsamell, sült gesztenye, erdei gombás rizottó, narancsos aszalt szilvamártás 


Desszert ügyileg csakis száz százalék paleolit süteményeket kóstoltam a következő helyszíneken:
Paleolit Központ  ( facebook oldal ). Itt nagyon színes a választék süteményekből, fagylaltból és a paleo élelmiszerekből, hozzávalókból. Isteni finom volt a Meggyes pite, mely életmenő jelleggel bírt akkor. A krémes sütiket is felülmúlta. De kóstoltam még Bounty szeletet és Ribizlis "túró"( totus ) tortát is.

Debrecen, Péterfia u.29.



Ezen kívül két alkalommal jártam a  Kismandula Cukrászdában , ahol sok szép hagyományos sütemény és nagyon exclusive desszert kínálat fogadja a vendégeket. A Csokonai Színház mellett, a Liszt Ferenc u.10.-ben található a cukrászda, gyönyörű környezetben és szemet gyönyörködtető finomságokkal.
Már itt is kapható néhány paleolit desszert. Kóstoltam Csokis kekszet és Lekváros piskótakarikát. 



Aki a Debrecenben jár, mindenképpen próbálja ki a fent említett éttermek valamelyikét, vagy akár mindet. Persze ezeken kívül sok más jó hírű étterem található még a városban ( pl.a Kashmir indiai étterem , ahol négy éve megfordultam párszor ), de hagyok későbbre is felfedezni valót. 
Ilyen lesz majd talán az IKON is...























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése