Keresés ebben a blogban

2019. december 2., hétfő

Puszedli ( paleo )


Puszedli ( paleo )

Hozzávalók kb. 32 darabhoz:

- 15 dkg héjas mandulaliszt ( Vass Mandula )
- 10 dkg darált mandula
- 7 dkg gesztenyeliszt
- 7 dkg bambuszrostliszt
- 1 mokkáskanál foszfátmentes sütőpor
- 1 mokkáskanál szódabikarbóna
- 27g mézeskalács fűszerkeverék 

A "datolyamézhez":

- 25 dkg puha királydatolya felaprítva
- 2,25 dl langyos víz
- őrölt fűszerek: fahéj,gyömbér, szegfűszeg, csillagánizs,szegfűbors,vanília-mindből egy-egy fél mokkáskanálnyi
- 5 kanál poreritrit
- 1 citrom héja
- 1 narancs héja
- fél narancs leve
- 3 egész tojás

A "datolyaméz"minden hozzávalóját jól összeturmixoljuk, simára, jó alaposan. Méz állagúra.
A többi hozzávalót ( a liszteket) kimérjük és a "mézzel" jól összegyúrjuk. Nagyon jó,sima tésztát fogunk kapni,amivel jó dolgozni. 
Ebből készíthetünk mézeskalácsot, vagy puszedlit. 
Én puszedlit készítettem úgy, hogy a tésztából egy-egy darabot két sütőpapír között kinyújtottam félujjnyi vastagságúra. Üstben készült, cukormentes szilvalekvárból egy kiskanál segítségével kis halmokat tettem egymástól távol a tészta egyik felére. A tészta másik felét ráhajtottam és ahol a töltelék volt, ott egy süti kiszúróval ( karácsonyi formákkal ) kivágtam egy-egy részt a tésztából. Így töltött puszedlit kaptam. A kiszúrt, töltött tészta darabokat sütőpapíros tepsiben, 180 fokra előmelegített sütőben, addig sütöttem, míg aranybarna lett. Néhányat nem szúrtam ki, helyette gombócokká gyúrtam és töltöttem lekvárral. ( ez az egyszerűbb verzió). Ha nem szeretnénk tölteni, akkor a kinyújtott tésztából szúrjunk kis formákat és süssük kis úgy,aranybarnára. ( ízlés szerint díszíthetjük,bevonhatjuk,vagy például a kisült sütiket megmárthatjuk pl.olvasztott étcsokiban).

Bevonni kétféleképpen szoktam a puszedliket. Most a csokis verziót választottam: ehhez a már kihűlt puszedliket olvasztott étcsokoládé ( legalább 70%os kakaótartalmú , de legjobb a paleo étcsoki )és 1-2 kanál kókuszolaj keverékéből alkottam meg. A tetejét mandulahasábokkal megszórtam.
Ha csak cukormázzal szerettem volna bevonni, akkor ahhoz egy egész narancs levét jól átszűrve kb. 25 dkg ( vagy akár több ) poreritrittel simára keverek és egy ecset segítségével lekenem a puszedliket.

A mázat hagyjuk egy napig száradni.
Sokáig, 2-3 hétig is eltartható!

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése