Keresés ebben a blogban

2010. november 14., vasárnap

Marcipános Zebratorta

Aki még nem készített ilyen tortát,annak biztosan bonyolultnak tűnhet,pedig pofonegyszerű!

Zebratorta




Hozzávalók: 37,5 dkg liszt, 2,5 dl étolaj, 1,25 dl langyos víz, 1 csomag vaníliás cukor, 25 dkg porcukor, 5 tojás, 1 csomag sütőpor, 2 evőkanál kakaó,a tojáshabhoz még egy evőkanál porcukor és a díszítéshez: Dr. Oetker marcipános cukormáz.
A tojások sárgáját a porcukorral és a vaníliás cukorral jól kikevertem, hozzáadtam a vizet és az olajat kanalanként,közben kavartam. A sütőporral elkevert lisztet kanalanként belekavartam,majd a keményre vert tojás fehérjét (bele 1 evőkanál porcukor) lazán beleforgattam. Megfeleztem a tésztát, az egyik felébe beleszitáltam a kakaót.Sütőpapírból egy tortaforma aljára kört vágtam,a széleit zsírral bekentem.A torta aljába középre 2 evőkanállal tettem a világos tésztából,erre a közepére 2 kanállal a kakaós tésztából,és így tovább.Addig folytattam,amíg el nem fogyott  a tészta! Lényeg,hogy mindig közepére kerüljön a tészta!A tészta közben csíkokra terítette szét magát!Előmelegített sütőben kb. 25-30 percig sütöttem.Tűpróbával ellenőriztem,hogy jól átsült-e  a közepe.A sütőpapírt eltávolítottam,majd elkészítettem a cukormázat és  a langyos torta tetejére kentem.Miután kihűlt szeleteltem.

Jó étvágyat!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése