Keresés ebben a blogban

2011. január 27., csütörtök

Édes kis semmiség

Mákos süti rajongók figyelem!
A következő recept ötlete Pocakpanna -tól származik.Az eredi recept itt olvasható: www.pocakpanna.blogspot.com .
Tavaly találtam rá a receptjére (  Mákos-kókuszos-almás szelet ) ,amit akkor ki is próbáltam.Kicsit megvariáltam-szokásomhoz híven-,pl.az előírt hozzávalók dupláját használtam és feldobtam egy kis extrával.
És el ne felejtsem: gluténmentes!



Hozzávalók Kriszta módra (20 szelethez): 400g darált mák, 200g kókuszreszelék, 100-150 g méz(kicsit több is lehet), 100g mazsola, 8 tojás, 6 evőkanál olaj, 4 dl tej, 4 alma ,1 evőkanál aranybarna cukor és kandírozott narancs darabok 1 dobozzal.

A tojások fehérjét kemény habbá verjük egy csepp citromlével. A mákot a kókusszal és a mazsolával egy nagy tálban összekeverjük. A tojások sárgáját felverjük  a mézzel és  a mákos keverékhez öntjük.A tejet és az olajat is ráöntjük és jól elkeverjük. A felvert tojáshabot óvatosan belekeverjük.Egy zsírozott tepsibe terítjük a mákos tésztát és tetejét almaszeletekkel rakjuk ki.Vastagon megszórjuk kandírozott naranccsal és végül az aranybarna cukorral. Előmelegített gázsütőben kb. 45 percig sütjük.Tűpróbával ellenőrizzük,hogy mindenhol átsült!

Jó étvágyat!





2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Megkaptam a hozzászólásod és rögtön jöttem is. Nagyon jól néz ki, remélem, hogy ízlik is!
    Nagyon jó blogod van, csak így tovább!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom volt!
    Nagyon tetszik,hogy afféle kalóriakímélő,21.századi reform sütiket lehet olvasni a blogodon!Sokszor fogom látogatni!

    VálaszTörlés